بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09155550612

خط بخیه در کاشت مو و روش های از بین بردن آن

تصویر خط بخیه بعد از کاشت مو

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

باقی ماندن خط بخیه در کاشت مو یکی از سوالات بسیاری از کسانی است که قصد دارند برای کاشت مو اقدام کنند. در روش های کاشت قدیمی تر جای بخیه باقی می ماند، اما امروزه و با پیدایش روش های جدید کاشت مو این مشکل تا حد زیادی رفع شده است. اما در همان روش ها هم محل بخیه که در واقع برشی است برای برداشتن فولیکول های سالم مو بعدا با بلند شدن موها پوشانده می شود. برای کسانی که حسایت بیشتری در این مورد دارند روش های بسیاری برای برطرف کردن جای بخیه وجود دارد.

خط بخیه در کاشت مو در کدام روش کاشت ایجاد می شود؟

همراه با پیشرفت علم پزشکی و روش های کاشت مو در دنیا، در ایران هم در حال حاضر از بهترین و پیشرفته ترین روش ها برای کاشت مو استفاده می شود. این روش های جدیدتر سعی دارند تا معایب کاشت مو با روش های قدیمی را برطرف کنند. یکی از این معایب هم ماندن خط بخیه در کاشت مو است که در روش های کاشت مو مانند روش FUT اتفاق می افتد. می توان با اطمینان گفت که FUT تنها روشی است که نیاز به برش و بخیه دارد و جای بخیه آن قابل تشخیص است.

اما با آمدن روش های جدید کاشت مو مانند FUE یا FIT ، SUT ، Micro FIT ، Micro Graft و روش هایی که ممکن است ترکیبی از دو روش بالا باشند، دیگر نیاز به برش نیست. به این ترتیب که از روش های پیشرفته تر برای برداشتن فولیکول موی سالم استفاده می شود و تنها سوراخ هایی کوچک و به دنبال آن زخم های کوچکی ایجاد می شود که پس از بهبود، ردی از خود به جا نمی گذارند. در این روش ها چیزی به عنوان درد جای بخیه کاشت مو هم وجود ندارد.

آیا می توان جای خط بخیه در کاشت مو را از بین برد؟

در اولین قدم برای از بین بردن جای بخیه کاشت مو پیشنهاد می شود که از روشی استفاده کنید که بدون برش زدن و بخیه انجام می شود. در روش FIT که با نام روش FUE هم از آن یاد می شود، فولیکول های مو توسط دستگاهی به نام دستگاه میکروگرافت برداشت می شوند و نیازی به برش پوست و در نتیجه بخیه وجود ندارد. در مجموعه فولیمو از این روش برای کاشت مو استفاده می شود که نسبت به سایر روش ها امن تر است.

خط بخیه در کاشت مو در اغلب اوقات با بلند شدن و رشد موها پوشانده می شود. اما تکنیک هایی هم برای از بین بردن جای بخیه وجود دارد که مدتی پس از انجام کاشت توسط پزشک معالج به شما پیشنهاد می شود. روش های از بین بردن خط بخیه کاشت مو شامل موارد زیر است:

  1. میکروپیگمنتیشن (SMP) و تریکو پیگمنتیشن (TMP) که در واقع مانند خالکوبی کردن و با تزریق رنگدانه متناسب با رنگ موهای فرد در محل خط بخیه در کاشت مو انجام می شوند. تفاوت این دو روش در این است که تریکو پیگمنتیشن اثری موقتی دارد و با گذشت زمان از بین می رود. اسکالپ سر که ممکن است نام آن را به عنوان روشی برای این مورد شنیده باشید، همان میکروپیگمنتیشن است.
  2. لیزر کردن روشی متداول برای از بین بردن اسکار و جای بخیه است و برای از بین بردن جای بخیه در کاشت مو هم استفاده می شود. در استفاده از این روش در این مورد حساسیت هایی وجود دارد و ممکن است اشعه لیزر به فولیکول های مو آسیب برساند.
  3. استفاده از پماد برای از بین بردن جای بخیه هم یکی از این روش ها است. برخی کرم های ترمیم کننده و پمادهای از بین برنده جای زخم، می توانند تاثیر خوبی در از بین بردن رد بخیه و زخم های ناشی از کاشت مو داشته باشند.

جمع بندی

روش به کار گرفته شده برای کاشت مو و مهارت تکنسین در ماندن جای خط بخیه در کاشت مو تاثیر زیادی دارد. در مجموعه فولیمو کاشت مو با روش FIT یا FUE انجام می شود و نداشتن بخیه، درد و امکان تراکم بیشتر کاشت از مزایای این روش پیشرفته است. همچنین این مجموعه از کادری آموزش دیده و دارای مهارت در کاشت مو بهره می برد که می توانند در داشتن ظاهری زیبا به شما کمک کنند.

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =