بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09155550612

کاشت موی مصنوعی

کاشت موی مصنوعی

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

کاشت مو مصنوعی دائمی همانطور که از نامش مشخص است روشی است که در آن به جای کاشت فولیکول های طبیعی مو در سر از موهای مصنوعی برای کاشت در سر استفاده می شود. این روش هیچ شباهتی به استفاده از پوستیژ مو یا کلاه گیس ندارد و تارهای مو مصنوعی در بافت سر کاشته می شوند.

کاشت مو مصنوعی در دهه 1970 به عنوان روشی برای کاشت مو ابداع شد اما کمتر از 15 سال بعد به دلیل عوارض و مشکلاتی که داشت ممنوع شد. هر چند شرکت های تولید کننده مو مصنوعی در سال های بعد محصولاتی را ارائه دادند که برخی مشکلات و عوارض در آن ها برطرف شده بود، اما باز هم این روش به عنوان روشی ایمن در جهان مورد قبول قرار نگرفت.

کاشت مو مصنوعی چگونه است؟

کاشت موی مصنوعی چگونه انجام می شود؟
در یک جلسه می توان دو هزار تار مصنوعی با دستگاه روی پوست سر کاشت.

در حال حاضر کاشت مو مصنوعی پیشرفت های زیادی داشته است و تارهای موی مصنوعی از جنس های مختلفی ساخته می شوند و تحت نام هایی مانند کاشت مو با الیاف نانو و کاشت مو مصنوعی hrt شناخته می شوند. کلینیک هایی که کاشت مو مصنوعی را انجام می دهند، مدعی هستند از الیافی استفاده می کنند که با بدن سازگاری دارند.

در این روش ابتدا آزمایش هایی روی فرد متقاضی انجام می شود، سپس برای تست عدم حساسیت به الیاف مصنوعی مو، تعداد صد تار مو مصنوعی در سر فرد کاشته می شود. این فرد به مدت یک ماه تحت نظر خواهد بود و در صورتی که عوارضی مبنی بر حساسیت در او ایجاد نشود، در مرحله بعد عمل کاشت مو مصنوعی برایش انجام می شود.

پس از انجام بی حسی موضعی در سر، تارهای موی مصنوعی یکی یکی توسط دستگاه در فاسیای پوست سر وارد شده و قلاب می شود. در یک جلسه می توان حدود 2 هزار تار مصنوعی را به این روش روی پوست سر کاشت. مراقبت های بعد از عمل کاشت مو مصنوعی و مراجعه به پزشک باید به طور مرتب انجام شود تا پوست سر دچار عفونت، التهاب و کیست نشود.

تفاوت کاشت موی مصنوعی و کاشت موی طبیعی

مهم‌ترین تفاوت های کاشت مو مصنوعی در برابر کاشت طبیعی

عمل کاشت مو مصنوعی نسبت به کاشت مو طبیعی روشی ساده تر و سریعتر است و جای زخم و برش برای برداشتن فولیکول های مو در آن وجود ندارد.

مزایای کاشت مو مصنوعی چیست؟

در واقع بهتر است این سوال را بپرسیم که دلایلی که افراد را به سمت کاشت مو مصنوعی می کشاند چیست؟ در این روش موی مصنوعی در رنگ ها و طول های مختلفی برای کاشت استفاده می شود و برخی افراد چون نمی خواهند مراحل کاشت مو طبیعی را انجام داده و منتظر رشد طبیعی موهای سر خود باشند، ترجیح می دهند از کاشت مو مصنوعی در رنگ و اندازه دلخواه خود استفاده کنند.

افرادی که دچار طاسی سر هستند و بانک موی ضعیفی دارند به سمت کاشت مو مصنوعی کشیده می شوند که البته روشی دائمی و ایمن نیست.

عوارض کاشت مو به روش مصنوعی

  • درد و التهاب
  • خارش
  • عفونت
  • تورم
  • عدم تطابق با موی خود
  • ریزش مجدد موها

انواع کاشت مو مصنوعی

کاشت مو مصنوعی روشی است که در آن موهای مصنوعی به پوست سر پیوند می‌شود. این روش برای افرادی که ریزش مو دارند و یا از ظاهر خود ناراضی هستند، گزینه‌ای مناسب است. کاشت مو مصنوعی انواع مختلفی دارد:

  1. کاشت مو مصنوعی تک رشته‌ای: این روش قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش کاشت مو مصنوعی است. در این روش، یک رشته موی مصنوعی به یک نقطه در پوست سر پیوند می‌شود. این روش نسبتاً ارزان است، اما نتایج آن طبیعی نیستند و ممکن است بعد از چند ماه یا سال نیاز به ترمیم داشته باشند.
  2. کاشت مو مصنوعی چند رشته‌ای: این روش جدیدتر از روش تک رشته‌ای است و نتایج طبیعی‌تری دارد. در این روش، چند رشته موی مصنوعی به یک نقطه در پوست سر پیوند می‌شود. این روش گران‌تر از روش تک رشته‌ای است، اما نتایج آن ماندگارتر هستند.
  3. کاشت مو مصنوعی با استفاده از نوار: این روش جدیدترین روش کاشت مو مصنوعی است و نتایج بسیار طبیعی دارد. در این روش، یک نوار از موی مصنوعی برداشته می‌شود و سپس به پوست سر پیوند می‌شود. این روش گران‌ترین روش کاشت مو مصنوعی است، اما نتایج آن ماندگارترین هستند.

هزینه کاشت موی مصنوعی

قیمت کاشت مو مصنوعی چقدر است؟
قیمت تار مو مصنوعی به انواع مختلف روش های کاشت بستگی دارد.
قیمت کاشت موی سر مصنوعی مردانه و زنانه به نوع موی مصنوعی، میزان موی مورد نیاز و محل کاشت مو بستگی دارد.
کاشت موی مصنوعی دائمی
کاشت مو مصنوعی نیاز به آزمایش دارد؟ بله، نیاز به تست عدم حساسیت به الیاف مصنوعی دارد
مراقبت های بعد از عمل کاشت مو مصنوعی  استفاده از مسکن، آنتی بیوتیک‌ها، الکل و سیگار تا سه روز پس از عمل توصیه نمی‌شود.
عوارض کاشت مو درد و التهاب، خارش، عفونت، تورم
انواع کاشت تار مو مصنوعی ۳ مورد ذکر شده است
قبل از عمل کاشت مو چه باید کرد؟ سرتان را ماساژ دهید، مصرف هرگونه داروی رقیق­‌کننده خون پرهیز کنید، داروهای حاوی ویتامین B و E اجتناب کنید

کاشت موی مصنوعی برای خانمها

کاشت موی مصنوعی برای خانمها یک روش ایمن و موثر برای درمان ریزش مو است. این روش می تواند ظاهری طبیعی به پوست سر بدهد و اعتماد به نفس خانم ها را افزایش دهد.

جمع بندی

معمولا افرادی که بانک موی مناسبی در پشت سر ندارند، به فکر استفاده از روش های مختلف کاشت مو مصنوعی هستند. اما روش های دیگری هم برای کاشت مو بدون بانک مو وجود دارد که ایمن تر بوده و نتیجه ای طبیعی تر و دائمی تر خواهد داشت. یکی از این روش ها کاشت مو به روش bht یا همان کاشت مو از بدن به سر است، که گرافت های مو برای کاشت در سر، از قسمت های مختلف بدن مانند ریش، سینه، کمر، دست ها و پاها برداشت می شود و در سر کاشت می شوند.

اما قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب این روش ها بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. گروه تخصصی کاشت مو فولیمو با بیش از 7 سال تجربه متراکم ترین حالت کاشت مو را برای شما انجام خواهد داد. این مجموعه امکان مشاوره کاشت مو رایگان را از طریق پر کردن فرم در سایت فولیمو برای متقاضیان کاشت مو فراهم کرده است.

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =