بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09155550612

اموزش شستن مو ها بعد از کاشت به همراه ویدیو

فیلم شست و شو بعد از کاشت
با فولیمو همراه باشید تا اموزش شستن مو ها بعد از کاشت را به صورت ویدیویی و دقیق بررسی کنیم و شامپو های لازم را به شما پیشنهاد کنیم.

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

چگونه پس از عمل کاشت، شستشوی مو را انجام دهیم؟

یکی از مهم ترین مراحل پس از کاشت مو، شستشوی مو می باشد. شستشوی صحیح پس از کاشت مو از اهمیت بالایی برخوردار است. انجام اشتباه این کار، باعث آسیب دیدن یا عفونت کردن گرفت های کاشت شده و حتی نکروز می شود. شستشوی صحیح موها پس از کاشت، باید در بازه یک هفته الی 10 روز پس از این عمل، انجام شود. در این بازه، شما باید دو بار در روز موهای خود را بشویید. در سه روز اول این بازه، باید به مدت 20 دقیقه سر خود را خیس دهید. سپس شستشوی سر باید تنها با گاز و کف روی سر صورت گیرد. در سه روز دوم، باید گازی که پر از کف است را، بر روی سر گذاشته و بردارید. اگر شستشو در این سه روز به درستی صورت گیرد، پوستک های روی سر، ریزه ریزه جدا خواهند شد.

با دیدن این پوسته ها، اصلا نگران نشوید. البته اگر در هنگام شستشوی مو، خون شفاف و تازه از سر خارج شد، باید نسبت به آن نگران شوید. این خون ریزی، به معنای آسیب دیدن گرفت ها و جا به جا شدن آنها است. سه روز سوم، که مرحله تمیز شدن پوستک ها می باشد، در روز 7 الی 10 ام اتفاق می افتد. در این مرحله گرفت ها به خوبی در جای خود فیکس شده اند. همچنین، ریشه ها در زیر پوست زنده هستند. در این مرحله، تنها دلمه ها و پوستک های روی پوست تمیز می شوند. حتما شستشوی مو را دو بار در روز انجام دهید. همچنین، خیس کردن موها به مدت 20 دقیقه را فراموش نکنید. تنها در صورت انجام صحیح این شستشو، نتیجه فوق العاده ای از عمل کاشت دریافت خواهید کرد.

شستشوی سر پس از کاشت، شامل چه مراحلی می شود؟

  • باز کردن پانسمان

اولین مرحله، باز کردن پانسمان است. ابتدا کلاه کشی روی سر را بردارید. تمام گازهای روی سر را، به آرامی جدا کنید. البته به هیچ عنوان به گاز روی دلمه ها دست نزنید. چرا که ممکن است این گاز، به دلمه ها چسبیده باشد. در نتیجه با جدا کردن آن، دلمه ها کنده شده و گرفت ها آسیب می بینند.

  • شستشو با آب

در این مرحله، تنها از پشت سر آب بریزید. آب نباید مستقیما در معرض کل سر قرار گیرد. از پشت سر باید تمامی گاز های باقی مانده را خیس کنید. بدین شکل گاز ها به راحتی، بدون درد و آسیب به گرفت ها، جدا می شوند. شستشوی مو باید با آب ولرم صورت گیرد. به مدت 15 دقیقه پس از جدا شدن گازها، باید سر را خیس کنید. به هیچ عنوان به صورت مستقیم بر روی گرفت ها آب نریزید. شما به طور کامل نباید زیر دوش آب قرار بگیرید. حتما باید سر خود را خم کنید و آب را از پشت گردن به باقی بخش ها منتقل کنید. در غیر این صورت، گرفت ها خارج می شوند. در این صورت، دیگر امکان رشد آنها وجود نخواهد داشت.

  • استفاده از مواد شوینده

حتما در این مرحله، تنها از شامپو بچه فیروز یا فوم های آماده ای که مناسب موهای کاشت شده هستند، استفاده کنید. از جمله این فوم ها، می توان به ژاک آندریل، سریتا و غیره اشاره کرد. ابتدا باید شامپو یا فوم را بر روی یک گاز استریل بریزید. این گاز ها از داروخانه قابل تهیه هستند. سپس آن را خیس کرده تا کف ایجاد شود. سپس گاز را بالای سر می فشارید، تا کف آن بر روی دلمه ها بریزد. این عمل را به مدت 5 الی 6 دقیقه انجام دهید. توجه داشته باشید که کف را تنها در قسمت جلوی سر بریزید. همچنین گاز نباید تماس مستقیم با پوست سر داشته باشد.

  • آبکشی کف ها

حال باید آب را بر روی سر بریزید، تا کف ها شسته شوند. در این مرحله به نکات آبکشی ذکر شده، دقت داشته باشید.

  • کف ریزی مجدد

پس از آبکشی، باید دوباره بر روی گاز کف ایجاد کنید. زمانی که گاز پر از کف شد، آن را به صورت دورانی بر روی پشت سر بمالید. باید پوست ناحیه پشت سر را، به آرامی و به حالت دورانی بمالید. سپس دوباره بر روی پشت گردن آب بریزید، تا کف ها شسته شوند.

توجه داشته باشید که پس از اتمام مراحل بالا، به هیچ عنوان سر را خشک نکنید. بلکه باید منتظر بمانید، تا در معرض هوا، سر شما خشک شود. البته می توانید با یک گاز یا دستمال تمیز، تنها مناطق برداشت و صورت را به آرامی خشک کنید. برای خشک کردن، باید دستمال را به آرامی بر روی پوست گذاشته و بردارید. پس از اتمام شستشو، سرم شستشوی سر را، که مخصوص موهای کاشت شده است، بر روی منطقه کاشت بریزید. توجه داشته باشید این سرم را در قسمت برداشت نریزید.

در ده روز ابتدایی کاشت، برای شستشوی موها چه کنیم؟

در سه روز ابتدایی، تنها باید آب و کف بریزید. در سه روز دوم، باید گاز را پر از کف کرده و خیس کنید. سپس بر روی منطقه کاشت شده بگذارید و بردارید. در این سه روز، دیگر نیازی به مالش دورانی گاز بر روی قسمت پشتی و برداشت سر نیست. برای این قسمت، در سه روز دوم ریختن آب و کف کافی است. در سه روز سوم، باید دلمه های روی سر به طور کامل تمیز شوند. در این بازه، باید بر روی گاز دوباره شامپو بچه یا فوم ریخته و آن را خیس کنید. سپس باید گاز را با یک حرکت ریز و آرام، شبیه به ویبره گوشی، روی سر بمالید و بردارید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا دلمه ها تمیز شوند. در این مرحله نیز نیازی به مالیدن پشت سر نیست. پس از هر بار شستشو، استفاده از سرم شستشو را فراموش نکنید.

پس از طی شدن این بازه ده روزه، دیگر نیازی به طی کردن مراحل ذکر شده نیست. پس از این بازه، تنها از شامپو بچه فیروز برای شستشوی سر استفاده کنید. برای شستشوی پوست باید دست ها را با شامپو، کفی کرده و نوک انگشت ها را به نرمی روی سر بمالید. این عمل را تا زمان از بین رفتن چربی سر انجام دهید. چرا که پس از کاشت، به دلیل سوزن های به کار رفته، غدد چربی فعال تر می شوند. این مراحل را به درستی انجام دهید، تا گرفت های شما دچار هیچگونه آسیبی نشوند. حتما پس از هر شستشو گرفت ها را چک کنید، که دچار آسیب نشده باشند. پس از یک ماه، موهای قسمت کاشت شده ریخته و دوباره شروع به رشد می کنند.       

اگر به تازگی عملیات کاشت مو را به پایان رسانده اید و می خواهید بدانید که چطور باید سرتان را بعد از کاشت بشویید با فولیمو در این مقاله جامع همراه باشید تا اموزش شستن مو ها بعد از کاشت را باهم بررسی کنیم.

لطفا جهت فراگیری اموزش به صورت کامل , ویدیو فولیمو درباره شست وشوی مو پس از کاشت را از دست ندهید:

فولیمو را در آپارات دنبال کنید

شست و شوی مو بعد از کاشت مو

شست و شوی موها از جمله مهمترین نکات مراقبتی پس از کاشت مو است که اگر به درستی انجام نشود می تواند تاثیر بسیار بدی بر روی موهای کاشته شده شما بگذارد و موجب اسیب رسانی به قسمت های کاشت شده شود. به همین دلیل باید این موضوع را با دقت فراوان و با استفاده از شامپو های متفاوت انجام داد که در ادامه قصد بررسی ان ها را داریم پس با فولیمو و اموزش شست و شوی موها بعد از پیوند مو همراه باشید.

بعد از کاشت مو به مدت 7 روز روزی دو مرتبه باید سر خود را بشویید و پس از حمام به هیچ عنوان نباید سر خود را با حوله و سشوار خشک کنید. اجازه دهید سرتان در معرض هوا به صورت طبیعی خشک شوید.

شست و شوی صحیح مو

در یک ماه اول از شامپو بچه فیروز برای شست و شوی سر خود استفاده کنید چرا که عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر است. روز اول بعد از کاشت مو خیلی ارام پانسمان خود را بازکنید و سعی کنید به گازی که در ناحیه کاشت و برداشت است دست نزنید. سرتان را به ارامی به سمت جلو متمایل کنید و اجازه دهید اب ولرم از پشت سر تمام سرتان را احاطه کند. به مدت بیست دقیقه سرتان را کاملا خیس کنید. یک گاز استریل را برداشته و روی ان شامپو بچه فیروز بریزید سپس کف حاصله را روی قسمت کاشت شده بریزید. منطقه برداشت را هم با گاز استریل که پر از کف است به صورت دورانی کامل بشویید. این فرایند ممکن است کمی دردناک باشد اما لازم است حتما منطقه برداشت را بشویید تا میزان عفونت ان صقر شود. پس از انکه عملیات شست و شو تمام شود یک سرم شست و شو را باز کرده و قسمت کاشته شده را کاملا با سرم شست و شو آغشته کنید.

آموزش شستن مو ها بعد از کاشت

در سه روز دوم یعنی از روز چهارم تا روز ششم به مدت بیست دقیقه سرتان را با اب ولرم خیس کنید. روی گاز شامپو بچه ریخته و ان را کاملا خیس کنید. گاز آغشته به کف را روی قسمت کاشت شده به صورت ضربه های ارام فقط بگذارید و بردارید. منطقه برداشت را هم مثل گذشته به صورت دَوَرانی بشویید. در طول این مدت ممکن است که بر روی گاز تعدادی دلمه دیده شود که این مورد کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست.

نکته : هنگام شست و شو گاز را روی سرتان نکشید چرا که ممکن است به گرفت های کاشت شده اسیب وارد شود. سعی کنید فقط بصورت ضربه های ارام گاز را بر روی ناحیه شست و شو بگذارید و بردارید.

روز هفتم تا دهم پس از کاشت سرتان را به مدت بیست دقیقه کاملا خیس کنید. گاز را خیس و آغشته به شامپو بچه کرده و سپس به صورت ویبره مانند (لرزشی) بر روی سر خود تکان دهید تا دلمه ها کاملا از روی پوست سرتان تمیز شوند. بعد از روز دهم سر شما کاملا تمیز و موهای کاشت شده که حالا شروع به رشد کرده اند قابل مشاهده هستند.

از روز دهم تا شش ماه به صورت روزانه یا یک روز درمیان سرتان را بشویید. برای این کار تنها کافی است روی دستتان شامپوی مخصوصی که برایتان تجویز شده را بریزید و کف حاصله را با نرمی انگشتانتان روی سرتان ماساژ دهید تا سرتان به صورت کامل تمیز شود.

بهترین مجموعه کاشت مو کجاست؟

مجموعه کاشت مو فولیمو با بیش از ۷ سال سابقه و بیش از ۱۰۰۰ کاشت موفق به صورات رایگان برای تمامی کسانی که کاشت خود را در این مجموعه انجام دهند اقدام به مزوتراپی می کند. پس همین حالا می توانید به راحتی با شماره تلفن  ۰۹۱۵۵۵۵۰۶۱۲ تماس حاصل کنید تا ابتدا مشاوره رایگان دریافت کرده و سپس نوبت کاشت خود را دریافت کنید.

فولیمو را در اینستاگرام دنبال کنید:

 

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 5 =