بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09155550612

بانک مو چیست و در کجای سر قرار دارد – موارد مهم بانک مو

بانک مو کجاست ، بانک مو برای کاشت
بانک مو چیست؟ مو از کجا برداشت می شود؟ ناحیه برداشت در کاشت مو. چگونه یک کاشت عالی داشته باشیم؟ بانکمو کجاست؟ بانک مو در کجای سر قرار دارد؟

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

تاثیر بانک مو در عمل کاشت چه بوده و چرا اهمیت دارد؟

اگر قصد کاشت مو دارید، حتما تا به کنون نام بانک مو را شنیده اید. در ادامه مطلب، قصد داریم به بررسی تاثیر بانک مو در کاشت بپردازیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو و داشتن عملی موفق، می توانید به پیج و سایت ما مراجعه کنید.

 

بانک مو کجا قرار دارد؟

بانک مو، به قسمتی از پوست سر می گویند، که موهای آن، نسبت به هورمون ها و سایر عوامل ریزش مو، هیچ گیرنده ای ندارند. در نتیجه، موهای این بخش هیچ گاه آسیبی نمی بینند. با بررسی موهای پشت سر افراد و عدم ریزش آنها، حتی در سنین بالا، متوجه این موضوع می شوید. موهای این قسمت هیچگاه از بین نرفته و آسیبی نمی بینند. البته به مرور زمان، تنها سفید رنگ می شوند. بانک مو تنها در صورت داشتن بیماری، دچار آسیب می شود. بانک موی تمامی افراد در ناحیه پشت سر و فاصله میان دو گوش قرار دارد. موهای این بخش، ضخامت بالایی نیز دارند. موهای کاشت شده بر روی سر افراد، از این قسمت برداشت می شوند. افرادی که در دهه 30 زندگی خود هستند، بانک موی بسیار مناسبی برای کاشت دارند.

در افرادی که در دهه 50 زندگی و یا بالاتر قرار دارند، بانک مویی، به دلیل سفید و نازک شدن، تاثیر دلخواه و مناسبی در کاشت نخواهد داشت. البته با محدود کردن ناحیه کاشت، می توان تا حدودی این مشکل را رفع کرد.

بانک های مویی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بانک های مویی از چندین نظر با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت ها عبارتند از:

  • ضخامت موها

اولین تفاوت بانک های مویی، در ضخامت آنها است. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، هر چه سن شخص کمتر باشد، ضخامت موهای بانک او بیشتر خواهد بود.

  • تعداد تارهای مو

این معیار، به معنی پر بودن یا خالی بودن بانک مویی نیست. بلکه گاهی ممکن است بانک مویی شخصی پر باشد، در حالی که موهای آن بخش، تماما تک تاری هستند. این در حالی است که در برخی دیگر از بانک های مویی، فولیکول های مو دارای چندین تار و ریشه مو می باشند. افرادی که دارای فولیکول هایی با چندین تار مو هستند، نتیجه کاشت بهتری خواهند داشت.

  • رنگ و جنس مو

هر چه مو مشکی تر بوده و ضخامت بیشتری داشته باشد، نتیجه بهتری نسبت به موهای سفید و نازک خواهد داشت. موهای بور نیز معمولا نازک بوده و برای کاشت، آنچنان مناسب نیستند.

آیا برداشت از بانک مو، باعث خالی شدن آن بخش می شود؟

برداشت از بانک مویی، به عوامل ذکر شده در بالا بستگی دارد. در افرادی که دارای موهایی مشکی و به طبع، ضخیم تر بوده و فولیکول هایی چند تاره دارند، بانک مویی به هیچ عنوان خالی نمی شود. در این افراد، تکنسین ها می توانند تا 4000 فولیکول را برداشت کنند. این میزان، 50 درصد از بانک مویی شخص را تشکیل می دهد. ضمن اینکه با بلند شدن موها، آن بخش کاملا پوشیده می شود. توجه داشته باشید که به جای فولیکول های برداشت شده از بانک مو، هیچ فولیکول تازه ای رشد نخواهد کرد.

چرا گاهی اوقات امکان برداشت بیشتر از بانک مو وجود ندارد؟

در هنگام برداشت مو، حفره های گردی در پوست سر ایجاد می شوند. با متصل شدن این حفره ها به یکدیگر، پوست آن منطقه از بین می رود. در نتیجه پوست قسمت برداشت شده از بانک مو، سفت و خالی شده و ظاهر بدی به خود می گیرد. اما پس از گذشت 8 ماه از عمل کاشت، بانک مویی ترمیم شده و حفره ها پر می شوند. به همین دلیل هم امکان برداشت مجدد تارهای مویی از بین حفره ها، بوجود می آید. در نتیجه به افرادی که دارای بانک مویی ضعیفی بوده و طاسی گسترده ای دارند، توصیه می کنیم که عمل کاشت خود را، به صورت دو مرحله ای انجام دهند. بدین شکل می توان بیش از 50 درصد از بانک مویی آنها را برداشت کرد.

اما اگر بانک مویی مناسبی داشته و می خواهید از حداکثر آن استفاده کنید، حتما نکته های مراقبتی بعد از کاشت را انجام دهید. چرا که با بالا رفتن میزان برداشت، امکان عفونت و نکروز افزایش می یابد. در نتیجه به مراقبت های ویژه تری نیاز پیدا خواهید کرد.

نکاتی که برای عمل کاشت مو، باید به آنها توجه کنید.

حتما توجه داشته باشید، که عمل برداشت باید از بانک مویی، یعنی حد فاصل بین دو گوش انجام شود. برداشت از بخش های دیگر، به دلیل مقاوم نبودن موهای آن قسمت ها در برابر هورمون ها و عوامل ریزش، نتیجه مثبتی نخواهد داشت. همچنین، برای کسب بهترین نتیجه، لازم است تا تکنسین های حرفه ای را انتخاب کرده و مراقبت ها و عمل های بعد از کاشت مو، همچون مزوتراپی، را انجام دهید.

آیا من، بانک مویی مناسب برای کاشت مو را دارم؟

این سوالی است که ذهن بیشتر افراد را درگیر کرده است. به طور کلی، به نوار مویی که پشت سر فرد قرار دارد، بانک مویی می گویند. این بخش نسبت به هورمون ها و عوامل ریزش مو، کاملا مقاوم است. هر بانک، در حدود 12000 الی 15000  فولیکول مو دارد. شما می توانید 50 درصد از این میزان را برداشت کرده و از آن برای کاشت استفاده کنید. بانک مویی مناسب، دارای موهای بیشتر و با ضخامت بالاتر است. موهایی که خارج از محدوده بانک مو قرار دارند، مقاوم نبوده و پس از مدتی، دچار ریزش می شوند. در نتیجه، به طور مجدد، تجربه ریزش مو را خواهید داشت. ضمن اینکه اسکار و جوش های ناشی از کاشت نیز، بر روی سر باقی خواهند ماند.

کاشت چند هزار تار مو در این عمل کاشت مو ممکن است؟

در اکثر تبلیغات، افراد ادعا می کنند که قادر به کاشت 12000 یا 18000 تار مو برای شما هستند. اما اولین نکته ای که در این رابطه باید بدانید، این است که واحد کاشت مو گرافت می باشد. در بانک های مویی مناسب، هر گرافت 3 یا چهار ریشه دارد. در بانک های ضعیف تر نیز، گرافت های یک یا دو ریشه ای وجود دارند. در عمل کاشت مو، در حدود 4000 گرافت قابل برداشت هستند. در نتیجه، حداقل تار موی کاشت شده برای افرادی با بانک موی مناسب، 12000 و برای بانک های ضعیف تر، 5000 می باشد.

نکاتی مهم، که باعث بهبود نتیجه کاشت شما می شوند.

یک تکنسین حرفه ای، در عمل کاشت، گرافت های چند ریشه ای را انتخاب کرده و آنها را به صورت سالم، برداشت می کند. لذا توصیه ما به شما، مراجعه به کلینیک ها و تکنسین های حرفه ای و متخصص می باشد.

بانک مو چیست و در کجای سر قراردارد؟ بانک مو کجاست؟ ایا بانک موی مناسبی برای کاشت مو دارید؟ ایا اصلا با مفهوم بانک مو اشنایی دارید؟ با فولیمو در این مقاله همراه باشید تا بررسی کنیم بانک مو چیست و چگونه می توانیم یک بانک موی مناسب برای یک کاشت موی موفق داشته باشیم.

فولیمو را در آپارات دنبال کنید

بانک مو چیست؟

حتما تا به حال در مقالات مختلف مربوط به کاشت مو کلمه بانک مو را بار ها و بارها شنیده اید و برایتان سوال ایجاد شده که بانک مو چیست و چه اهمیتی در کاشت دارد. همانطور که می دانید برای پیوند مو باید از موی بدن خود شخص استفاده شود زیرا در غیر اینصورت سیسیتم ایمنی بدن گرفت های کاشته شده را پس می زند. حال سوالی که پیش می اید این است که موهای مورد نیاز برای پیوند مو باید از کدام قسمت بدن شخص متقاضی کاشت برداشته شوند. بانک مو قسمتی از سر است که گرفت های مورد نیاز برای کاشت از انجا تامین می شود. در حقیقت برای کاشت و انتقال گرفت ها به قسمت طاس و کم پشت سر ما به ناحیه ای نیاز داریم که از نظر تعداد گرفت ها غنی باشد و بتوانیم بیشترین تعداد گرفت را از ان برداشت کنیم.

 

 

بانک مو چیست ، بانک مو مردان

بانک مو کجاست؟

در پاسخ به سوال بانک مو کجاست باید بگوییم که این ناحیه معمولا به شکل نواری در پشت سر قراردارد. ناحیه ای که در برابر هورمون های بدن مقاوم است و معمولا به طور طبیعی و با بالارفتن سن به ریزش دچار نمی شود. اگر توجه کرده باشید این قسمت نوار مانند درپشت سر حتی در افرادی که دچار طاسی کامل در ناحیه ی فرق یا جلوی سر هستند، پرپشتی و تراکم مناسب خود را حفظ می کند. همچنین این ناحیه برای اکثر افرادی که میان سالی را طی کرده باشند همچنان دارای مقدار کافی از مو می باشد و می توان از ان برای پیوند مو استفاده کرد.

چرا بانک مو مهم است؟

بررسی بانک مو و شرایط ان اولین کاری است که توسط متخصص کاشت مو بر روی سر شما انجام می شود. پزشک معمولا سر شما با قدت بررسی کرده و بهترین ناحیه را به عنوان ناحیه بانک مو انتخاب می کند و سپس مراحل برداشت گرفت ها را از ان اغاز می کند. همانطور که می بینید بررسی بانک مو اولین کاری است که در پروسه کاشت مو انجام می شود پس به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا بانک مو مهم است؟

بانک مو یکی اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر روی نتیجه یک کاشت موی موفق است پس باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند جوابگوی نیاز قسمت دریافت کننده ی مو باشد. هر چقدر تراکم و ضخامت موهای بانک موی شما بیشتر باشد و یا اصطلاحا بانک موی قوی تری داشته باشید نتیجه کاشت موی شما بهتر و با کیفیت تر خواهد بود. ناحیه ای که گرفت ها از آن برداشت می شود (بانک مو) باید به گونه ای باشد که بتواند موهای مورد نیاز برای قسمت های خالی و کم پشت سر، ابرو ویا ریش را به راحتی تأمین کند و در عین حال خود نیز دچار مشکلاتی مانند کم پشتی مو و ریزش نشود.

بانک مو در کجای سر قرار دارد؟

همین حالا می توانید نگاهی به قسمت نواری پشت سر خود بیندازید و تراکم و ضخامت ان را بررسی کنید. تشخیص درست و صحیح بانک مو قبل از شروع مراحل کاشت یکی از مواردی مهمی است که به مهارت و تجربه متخصص کاشت بستگی دارد و انتخاب صحیح ان تاثیر زیادی بر روی نتیجه کاشت شما خواهد داشت پس در انتخاب پزشک و کلینیکی که قصد کاشت در ان را دارید بسیار مهم است. در ادامه قصد بررسی تیم کاشت مویی را داریم که با داشتن تجربه و مهارت کافی می تواند بهترین تشخیص را در زمینه محل برداشت گرفت ها داشته و شما را یاری کند.

سوالات متداول درباره بانک مو

ایا بانک مو دوباره رشد میکند؟

بله موهای موجود درقسمت نوار پشت سر یا همان بانک مو پس از برداشت و اتمام دوره نقاهت دوباره رشد خواهند کرد. موهای این منطقه نسبت به ریزش موی هورمونی نیز مقاوم هستند.

ایا از ریش می توان به عنوان بانک مو استفاده کرد؟

بله در شرایط مورد نیاز از موهای قسمت ریش صورت می توان به عنوان بانک مو جهت کاشت مو استفاده کرد اما اینکار به هیچ عنوان توسط متخصصان پیشنهاد نمی شود. بهترین و مناسب ترین قسمت برای استفاده به عنوان بانک مو در واقع نوار پشت سر است.

از کجا بفهمیم بانک مو ما ضعیف است یا قوی؟

راه تشخیص بانک مو ضعیف و قوی تنها مراجعه به یک متخصص یا تکنسین مو مجرب و با تجربه است. چراکه تشخیص بانک مو باید به صورت حضوری انجام شود.

چرا بانک مو برای کاشت مو مهم است؟

انتخاب یک منطقه مناسب و پر تراکم برای برداشت گرفت ها بسیار مهم است به همین دلیل است که بررسی بانک مو اولین کاری است که توسط تکنسین های کاشت مو بر روی سر شما انجام می شود.

 

استفاده از بانک مو برای کاشت مو با قیمت مناسب در شهر مشهد

گروه تخصصی کاشت مو فولیمو با با بیش از ۷ سال تجربه و کاشت بیش از ۱۰۰۰ نفر متراکم ترین حالت کاشت مو در شهر مشهد را برای شما انجام خواهد داد. همچنین لازم به ذکر است مجموعه فولیمو با سالها تجربه به صورت تضمینی در شهر مشهد اقدام به مزوتراپی می کند و رسما به شما تعهد می دهد در صورت عدم رضایت تمامی مبلغ پرداختی را به مشتری عودت دهد!

نمونه کاشت مو
از نمونه کاشت های اخیر مجموعه کاشت مو فولیمو در شهر مشهد

کاشت مو در فولیمو

پس وقت را تلف نکنید اگر از مشکل ریزش موی سر , طاسی و کم پشتی موهای صورت رنج می برید و قصد دارید که در یک مجموعه ی مجرب اقدام به درمان و کاشت مو کنید همین حالا می توانید با تماس با مجموعه فولیمو از مشاوره رایگان بهره برده و درمان خود را اغاز کنید.

شماره تماس جهت دریافت نوبت و دریافت مشاوره رایگان از پزشکان متخصص فولیمو: 09155550612

تیم کاشت مو فولیمو را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید تا از اخرین اخبار فولیمو اگاه شوید.

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =