بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09155550612

علت ریزش مو آقایان و راه های درمان ریزش مو در آقایان

همانطور که می دانید اقایان به علت مسائل هورمونی و ژنتیک بیش از خانم ها و در سن کمتری نسبت به انها به ریزش مو دچار می شوند! با ما همراه باشید تا راه های جلوگیری و درمان ریزش مو در اقایان را بررسی کنیم.

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

همانطور که می دانید اقایان به علت مسائل هورمونی و ژنتیک بیش از خانم ها و در سن کمتری نسبت به انها به ریزش مو دچار می شوند! با ما همراه باشید تا ابتدا دلایل ریزش مو در اقایان و علت ریزش مو مردان و راه های درمان ان را بررسی کنیم.

فولیمو را در آپارات دنبال کنید

دلایل ریزش مو در اقایان

علت ریزش مو اقایان چیست؟ ریزش مو در اقایان به مسائل مختلفی بستگی دارد که در ادامه قصد بررسی اجمالی انها به ترتیب اولویت و اهمیت را داریم :

  • هورمون های خاص جنسی
  • ژنتیک و مسائل موروثی
  • نگهداری نامناسب و عدم رعایت مسائل بهداشتی
  • اضطراب بیش از انداره
  • استفاده بیش از حد از حالت دهنده های موی سر مانند سشوار و اتوی مو
  • رژیم غذایی ضعیف و خالی از مواد مغذی مورد نیاز برای ریشه مو
  • شست و شوی بیش از اندازه ی موی سر به خصوص با اب گرم
  • کاهش گردش خون پوست سر

 

آیا ریزش موی سر آقایان قابل درمان است؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد، در طول دوره های مختلف زندگی خود با آن روبه رو هستند، ریزش مو می باشد. به همین دلیل تمامی افراد همواره به دنبال روش هایی برای درمان، پیشگیری و کنترل ریزش مو هستند. در این مقاله، می خواهیم درباره ریزش موی سر آقایان صحبت کرده و اطلاعات گسترده ای در این رابطه، در اختیار شما قرار دهیم. به کمک این اطلاعات، می توانید از شایعات گسترده پیرامون درمان این مشکل نجات پیدا کرده و راه های مطمئن و اصولی را در پیش بگیرید.

ریزش موی سر آقایان چه دلایلی دارد؟

ریزش موی سر در آقایان، به سه عامل زیر بستگی دارد:

  • کهولت سن

با بالا رفتن سن افراد، میزان تماس موها با هورمون ها افزایش یافته و به همین دلیل، اکثر افراد دچار ریزش مو خواهند شد.

  • هورمون های مردانه

یکی از هورمون های بدن آقایان، هورمون تستسترون می باشد. این هورمون در بدن تمامی آقایان وجود داشته و در سنین بلوغ، افزایش چشم گیری پیدا می کند. در سطح مو، گیرنده های حساس هورمون تستسترون وجود دارند. هر چه حساسیت این گیرنده ها بیشتر باشد، زمان و شدت ریزش مو بیشتر خواهد بود.

  • ژنتیک

ژن ریزش مو در آقایان، از طرف خانواده مادری به آنها منتقل می شود. بنابراین می توانید به راحتی با بررسی الگوی ریزش مو در خانواده مادری خود، همچون دایی ها و پدربزرگ مادری، الگوی ریزش موی خود را پیش بینی کنید.

چه روش هایی برای درمان ریزش موی سر وجود دارند؟

بهترین روش پیشگیری و کنترل ریزش مو، مزوتراپی می باشد. اما روش های موضعی دیگری نیز وجود دارند. محلول ماینوکسیدیل، یکی از بهترین روش های موضعی است و به طور چشم گیری می تواند میزان ریزش موی شما را کنترل کند. در سه ماهه اول مصرف این محلول، ریزش موهای شما افزایش پیدا می کند. اما در بازه 9 ماهگی مصرف دارو، ریزش موی سر، کنترل می شود. این محلول را باید به صورت مرتب و هر شب استفاده کنید. ثمربخشی این محلول، نیاز به زمان و صبر بسیاری دارد.

چرا دچار ریزش موی سر می شویم و چگونه باید آن را درمان کنیم؟

اکثر افراد به دنبال پاسخ این دو سوال هستند. ریزش موی سر، دغدغه تمامی افراد می باشد. به همین دلیل دنبال بهترین راه برای درمان آن می گردند. در ادامه مطلب، به بررسی دلایل ریزش مو و روش های درمان آن پرداخته ایم.

چه عواملی باعث ریزش موی سر می شوند؟

یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو، استرس و فشارهای عصبی است. اما عوامل دیگری هم می توانند باعث این مشکل شوند. این دلایل عبارتند از:

  • ریزش موی وراثتی
  • مشکلات هورمونی
  • بارداری و زایمان
  • دیابت
  • کم کاری تیروئید
  • کم خونی
  • بیماری های داخلی

چگونه متوجه علت ریزش موی خود شویم و آن را درمان کنیم؟

اگر نمی دانید که علت اصلی ریزش موهای شما چیست، باید چکاپ یا آزمایش کامل خون را انجام دهید. در این چکاپ، مشکلاتی چون کمبود ویتامین ها و بیماری های داخلی، مشخص می شوند. در صورت داشتن کم خونی، می توانید با مصرف قرص های آهن آن را برطرف کنید. بدین شکل ریزش مو به مرور کاهش می یابد. اگر بیماری هایی چون تیروئید کم کار یا دیابت داشته باشید نیز، می توانید با مصرف یک دوره دارو، براحتی آن را درمان کنید. یکی از دلایل اصلی ریزش مو، استرس و فشارهای عصبی است، که توصیه ما به شما برای رفع این مشکل، استفاده از دمنوش های آرامش بخش، همچون گل گاوزبان، می باشد. البته مصرف قرص های آرامش بخشی چون کلردیازپوکساید نیز راه حل مناسبی است. این دارو وابستگی ایجاد نکرده و فشارهای عصبی شما را کنترل می کند.

برای کنترل استرس، حتما از روان پزشک کمک بگیرید و آن را درمان کنید. بدین شکل، از ریزش موهای خود جلوگیری خواهید کرد. اگر کمبود ویتامین یا مواد مغذی دارید، با مصرف مکمل هایی چون هیرویت و هیراکتیواتور آن را برطرف کنید. دوره مصرف این داروها سه ماهه بوده و در این مدت، باید آن را همراه با صبحانه خود مصرف کنید. سپس یک دوره یک الی دو ماهه را استراحت کرده و پس از آن، در صورت نیاز، مصرف آنها را از سر بگیرید. با مصرف این مکمل ها، می توانید از تغذیه کافی موهای خود اطمینان حاصل کرده و دوباره رویش موی مناسب و موهایی خوش حالت داشته باشید. یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش موی سر، که به تازگی پدید آمده، کرونا می باشد. کرونا با ایجاد ضعف داخلی بدن و تب های شدید، باعث ریزش موی شما می شود.

این ریزش مو تا سه الی شش ماه پس از بیماری ادامه خواهد داشت. برای درمان این نوع ریزش مو، دو راه اصلی مصرف مکمل های ویتامینی و مزوتراپی، وجود دارند. حتما تا دو الی سه ماه پس از کرونا، مصرف مکمل های ویتامینی را ادامه داده و در کنار آن، از روش مزوتراپی استفاده کنید. با استفاده از این روش، حالت نازک و آسیب دیده موهای شما از بین می رود. بدین ترتیب موهایی درخشان و خوش حالت خواهید داشت.

دلایل اصلی ریزش مو در آقایان

از بین موارد بالا تعدادی از دلایل از اهمیت و تاثیر بیشتری نسبت به بقیه برخوردار هستند که نیازمند توجه بیشتر از طرف شخص مبتلا به ریزش مو می باشند. این دلایل بسیار مهم عبارتند از مسئله ژنتیک و هورمون ها که تاثیر غیر قابل چشم پوشی در ریزش موی اقایان دارند و باید به صورت جدی تر بررسی شوند.

 

 

ریزش مو ، درمان ریزش مو

تاثیر ژنتیک در ریزش موی آقایان

در اکثر موارد علت ریزش مو اقایان و دلیل اصلی ریزش موی مردان چیزی جز مسئله ی مهم ژنتیک نیست! مردان با رسیدن به سن بلوغ و افزایش چشمگیر هورمون تستوسترون در بدن انها ریزش مو را کم کم تجربه می کنند که این مقدار با بالا رفتن سن افزایش بیشتری پیدا می کند به طوریکه در بیست سالگی حداقل 20 درصد مردان علائم ریزش مو در سر خود را مشاهده می کنند. تا سن 40 سالگی این مقدار به 50 درصد می رسد.

درباره مسئله ژنتیک و ریزش مو نمی توان با قاطعیت نظر داد زیرا همیشه ممکن است استثنا وجود داشته باشد و شخصی در خانواده ای با موهایی پر پشت , دچار ریزش شدید مو شود و حتی علائم کچلی را مشاهده کند. به هر حال در بسیاری از بررسی ها مشاهده شده است که در مسئله موی اقایان , ارث بری از خانواده مادری ( دایی و پدربزرگ مادری) بسیار بیشتر از خانواده پدری است و می تواند تاثیر زیادی بر سرنوشت موهای شما داشته باشد!

تاثیر ژنتیک در ریزش موی آقایان

تاثیر هورمون ها در ریزش موی آقایان

همانطور که گفتیم بدن مردان با ورود به سن بلوغ دچار تغییرات شگرفی می شود که یکی ازمهمترین انها افزایش چشمگیر هورمون تستسترون است. هورمونی در بدن اقایان وجود دارد به نام دی هیدراتستسترون (Dihydrotestosterone) یا DHT که ارتباط زیادی با هورمون تستسترون دارد و عامل مهمی در ریزش موی اقایان و حتی بروز طاسی در سر انهاست!

سوالی که پیش می اید این است که این هورمون چه زمانی ترشح شده وباعث بروز ریزش مو می شود؟ این هورمون زمانی ترشح می شود که تستسترون با استفاده از آنزیم خاصی به نام 5 alpha-reductase واکنش نشان می دهد سپس کم کم شروع به ضعیف و نازک کردن ساقه مو کرده و در نتیجه رشد مو در ان قسمت را متوقف می کند. لازم به ذکر است که این فعل و انفعالات شیمیایی به یکباره اتفاق نمی افتند و معمولا با افزایش سن به دلیل واکنش بیشتر هورمون با تستسترون بیشتر می شوند. معمولا مردانی که دلیل ریزش موی انها مسئه هورمون است , ریزش را قبل از سی سالگی یعنی زودتر از باقی اقایان تجربه می کنند.

درمان ریزش مو در اقایان

حال سوال اصلی که به وجود می اید این است که ایا راه درمانی برای ریزش موی اقایان وجود دارد و اگر درمانی هست بهترین و موئر ترین راه ان چیست؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است! راه های زیادی برای درمان وجود دارد که به صورت مقاله ای جدا بزودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما بهترین و موثر ترین راه برای پیشگیری از ریزش مو و تقویت موی سر مزوترواپی است.

 

 

ریزش مو مردان

مزوتراپی چیست و چگونه به تقویت و جلوگیری از ریزش مو ها کمک می کند؟

توضیح تخصصی روش مزوتراپی مبحثی جداست که در حجم این مقاله نمی گنجد. شما می توانید با رفتن به بخش مزوتراپی وبسایت ما مقالات مرتبط با روش مزوتراپی را مطالعه کنید. اما به طور خلاصه مزوتراپی جز روش های درمانی است که به صورت تزریقی انجام می شود.

در این شیوه درمانی مواد ویژه با خاصیت درمانی بالا مثل ویتامین ها , انزیم های مورد نیازموی سر و مواد درمانی موئر به زیر پوست سر تزریق می شوند و طبق مشاهدات این درمان تاثیر شگرفی در کنترل و درمان ریزش مو هم در اقایان و هم در بانوان می گذارد و در تقویت ریشه مو ها بسیار موثر است تا جایی که می توان مزوتراپی مو را به جرعت موئر ترین روش تقویت موهای سر نامید!

این روش برای تمام کسانی که در مرحله ابتدایی ریزش مو هستند مفید می باشد. مزوتراپی هیچگونه محدودیت سنی برای استفاده ندارد و همه افرادی که دچار کم پشت شدن موها، ریزش مو سکه ای، کم پشت شدن فرق سر و عقب رفتن خط رویش مو شده‌اند، میتوانند به راحتی از این روش استفاده نمایند.

چطور مزوتراپی انجام دهیم؟

پس از بررسی علت ریزش مو مردان حال باید به فکر درمان ریزش مو اقایان باشیم. اگر شما هم از مشکل ریزش مو رنج می برید و به دنبال راهی برای توقف و کنترل ان به روش مزوتراپی هستید هنوز دیر نشده! مجموعه فولیمو با سالها تجربه به صورت تضمینی در شهر مشهد اقدام به مزوتراپی می کند و به شما تعهد می دهد در صورت عدم رضایت تمامی مبلغ را به مشتری عودت دهد!

راه های ارتباط با مجموعه کاشت و تقویت موی فولیمو

اگر ساکن شهر مشهد هستید همین حالا می توانید با شماره تلفن 09155550612 تماس گرفته , ابتدا مشاوره کاملا رایگان دریافت کنید و سپس نسبت به دریافت نوبت مزوتراپی و حتی کاشت مو تضمینی اقدام کنید.

شما همچنین می توانید صفحه فویلمو را در اینستاگرام دنبال کرده و نمونه کار های مجموعه ما را مشاهده کنید.

پس از بررسی دلایل ریزش مو در اقایان و راه های درمان ان در انتها باید بگویم ریزش مو در اقایان امری اجتناب ناپذیر است و دیر یا زود به دلایلی که در ابتدای مقاله مورد بررسی قرار گرفت گریبان اکثر مردان را خواهد گرفت و تنها کسانی که به دنبال جلوگیری و تقویت ریشه ی موی سر خود باشند می توانند انرا کنترل کرده و زیبایی خود را به بهترین روش تضمین کنند.

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پانزده =