بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09991542121

روغن بادام

خواص روغن بادام تلخ بر روی مو سر

مقاله پیش رو، صرفا در راستای افزایش اطلاعات پزشکی شما به رشته تحریر درآمده است و تیم فولیمو هرگونه عمل و اقدامی را قبل از مشاوره با متخصص منع می کند و از این جهت از خود رفع مسئولیت می نماید.

استفاده از روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین برای پوست و مو از گذشته تا به امروز توسط پزشکان و کتاب های طب سنتی توصیه شده و توسط افراد مختلف امتحان شده و دارای نتیجه خوبی بوده است. با وجود مواد سمی و خطرناکی که در بادام تلخ وجود دارد، نمیتوان از مضرات روغن بادام تلخ بخاطر جایگاه بالایی که در علم پزشکی و داروسازی کسب کرده است، گذشت. حال با وب سایت فولیمو تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به سوالات زیر به طور کامل و جامع پاسخ دهیم و موارد زیر را بررسی کنیم.

روغن بادام تلخ چیست؟ خواص روغن بادام تلخ کدام است؟ چگونه می توانیم موهایمان را با روغن بادام تقویت کنیم و از ریزش مو جلوگیری کنیم؟ طرز استفاده از روغن بادام تلخ برای مو چگونه است؟ فواید روغن بادام چیست و چگونه باید روغن بادام تلخ اصلی از روغن تقلبی را در بازار تشخیص داد؟

آنچه در این مقاله بررسی می شود:

  •     بادام تلخ چیست و با بادام شیرین چه تفاوت هایی دارد؟
  •     روغن بادام تلخ چیست؟
  •     مضرات روغن بادام تلخ
  •     فواید و خواص روغن بادام چیست؟
  •     خواص روغن بادام تلخ برای مو
  •     تقویت مو با روغن بادام
  •     تشخیص روغن بادام تلخ طبیعی و خالص
  •     نتیجه گیری استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

بادام تلخ چیست و با بادام شیرین چه تفاوت هایی دارد؟

بادام مغزدانه ای پر خاصیت است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا در سراسر دنیا کشت می شود. بادام تلخ از درخت Prunus amygdalus var.amara به وجود می آید و همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم دارای مواد سمی است. دانه بادام تلخ خوراکی نیست پس نمیتوان مزه تلخ آن را فاکتوری برای تشخیص آن از بادام شیرین دانست ولی این دو نوع بادام را از نظر ظاهری میتوان از هم تفکیک کرد. بادام تلخ از نظر ظاهری کوتاه تر و پهن تر از بادام شیرین است.

روغن بادام تلخ چیست؟

روغن بادام تلخ یکی از معروف ترین روغن هایی است که معمولا برای پر پشت شدن و تقویت موی سر از گذشته دور تا به الان استفاده می شود. در این مقاله جامع قصد بررسی خواص روغن بادام تلخ را داریم. تقریبا نیمی از وزن بادام خشک را روغن آن تشکیل می‌دهد. بادام نارس را با حرارت پایین تحت فشار زیادی قرار می‌دهند تا روغن آن را استخراج کرده و برای مصرف آماده کنند. بادام سرشار از فیبر, چربی های مفید و مواد معدنی و گیاهی است که تاثیرات مثبتی بر روی پوست و موی انسان می گذارند و به دلیل داشتن همین مواد معدنی می تواند یکی از موارد مناسب برای تغذیه سلول های مویی و تقویت موی سر باشد. از نشانه های روغن بادام طبیعی این است که رنگ زرد روشن و حالتی شفاف دارد که اگر با گذشت زمان کهنه شود به حالت کدر در می اید.

روغن بادام تلخ چیست؟

مواد مغذی عناصر روغن بادام تلخ برای مو

مو برای سلامت و رشد به چند بخش نیاز دارد:

  • بوتین: اهمیت این ماده در سلامت موها بسیار ضروری است تا جایی که به عنوان ماده جلوگیری از ریزش مو شناخته میشود. این ماده اسید آمینه های مورد نیاز مو را تولید میکند. اگر تولید بیوتین کاهش در سر کاهش پیدا کند، کمترین ضرر آثر ریزش مو است.
  • پروتئین: ساختار اصلی مو ماده ای به نام کراتین است. اگر دریافت پروتئین در بدن کم شود، میزان کراتین تولیدی نیز کاهش پیدا خواهد کرد و به مرور موها ضعیف میشوند.
  • امگا 3: این ماده میتواند از خشکی پوست سر جلوگیری کند و در درخشندگی موهایتان موثر است.
  • ویتامین های گروه B: شکستگی و ریزش موها عموما بخاطر کمبود ویتامین های این گروه است.
  • ویتامین C: این ویتامین در دوحالت به سلامت موها کمک میکند. اول اینکه به جذب آهن توسط سلول ها کمک کرده و همچنین برای تشکیل کلاژن ضروری است.
  • روی: این عنصر سبب بهبود عملکرد پروتئین های مو میشود و باعث تقویت فولیکول ها میشود. بنابراین فواید آن پیشگیری از ریزش مو، خشکی و شوره سر است.

طبع روغن بادام تلخ

طبق گفته های طب سنتی و ترکیبات؛ روغن بادام طبع گرم و خشک دارد.

ترکیب روغن بادام تلخ

مواد تشکیل دهنده روغن بادام تلخ شامل قند، صنغ، آلبومینوئیدی، املاح معدنی، موسیلاژ و آمولیسین است. همچنین میزان قابل توجهی (بیش از 50 درصد) از ترکیبات روغن بادام تلخ از بنزالدهید و گلوکوزید تشکیل شده است که در مجموع، آمیگدالین (amygdalin) نام دارد. این ترکیب در طی یک فرایند شیمیایی به هیدروسیانیک (hydrocyanic acid) که ماده ای سمی است، تبدیل میشود. مابقی این روغن تشکیل شده از اسیدهای چرب غیراشباع و ترکیبات مشابه روغن بادام شیرین است.

مضرات روغن بادام تلخ

در این قسمت لازم است به این سوال پاسخ دهیم که آیا روغن بادام تلخ خوراکی است یا خیر؟ قطعا با وجود تعاریفی که از روغن بادام تلخ کردیم پاسخ به این سوال خیر است. به این نکته توجه کنید که روغن بادام تلخ به هیچ عنوان خوراکی نیست و فقط باید به صورت موضعی و خارجی استفاده شود چرا که ممکن است استفاده خوراکی ان برای شخص مسمومیت به بار بیاورد. استفاده از روغن بادام تلخ به صورت خوراکی فقط در موارد خاص و توسط پزشک توصیه و تجویز می گردد. توصیه می شود استفاده کردن از این روغن را در زمان بارداری و شیردهی قطع کنید و اصلا استفاده کردن از این روغن برای نوزادان و مناسب نیست و پیشنهاد نمی گردد.در ادامه طریقه استفاده از روغن بادام تلخ برای مصارف موضعی را بررسی خواهیم کرد.

خواص روغن بادام تلخ برای مو

 

فواید و خواص روغن بادام تلخ چیست؟

50 درصد روغن بادام تلخ از سه ماده اساسی به نام بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک تشکیل شده است و50 درصد باقی‌ مانده این روغن هم دارای ترکیبات مشابه با روغن بادام شیرین است. به دلیل وجود ترکیباتی که در این دانه مفید وجود دارد نه تنها برای درمان و جوانسازی پوست و مو بلکه روغن بادام تلخ دارای خاصیت هایی چون ضد میکروبی، رفع تب، از بین بردن انگل روده، درمان عفونت گوش، آرام بخشی و تسکین درد، درمان کامل درد و اسپاسم عضلات، افزایش جم ادرار و پاکسازی بدن و خاصیت ضد سرطانی است.

خواص روغن بادام تلخ برای مو

تاثیر روغن بادام بر موی سر

روغن بادام به عنوان یکی از موثرترین روغن هایی است که به سلامت و تغذیه موها کمک بزرگی می کند. از جمله خواصی که روغن بادام برای موها دارد میتوان به درمان شکنندگی و آسیب موها، از بین بردن موخوره، جلوگیری از ریزش مو به تقویت فولیکول ها، رشد مو و محافظت از مو در برابر اشعه UV اشاره کرد. به مدت یکماه، هر روز موهای خود را با روغن بادام تلخ یا شیرین ماساژ دهید تا از ریزش مو جلوگیری شود. یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ یا شیرین را  گرم کنید و هرشب قبل از خواب روی پوست سر ماساژ دهید و روز بعد با شامپو بشورید.

  • رفع شوره سر: خوشبختانه روغن بادام تلخ دارای خواصی است که می تواند از شوره سر جلوگیری کند. روغن بادام حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باکتری ها و قارچ های پوست سر انسان را از بین می برند و از شوره سر جلوگیری می کنند. پس اگر از مشکل شوره سر رنج می برید می توانید با استفاده از روغن بادام تلخ از ایجاد شوره در میان موهای سرتان جلوگیری کنید و موهایی شاداب و تمیز داشته باشید.
  • درخشان کننده موی سر: به دلیل وجود اسید های چرب ضروری در روغن بادام تلخ این روغن به براق شدن و زیبایی موی سر کمک شایانی می کند که قطعا با یکبار استفاده از آن می توانید متوجه تاثیر شگفت آور آن بر روی زیبایی و درخشندگی موهای خود شوید. سعی کنید چند قاشق روغن بادام تلخ را با همان میزان روغن آرگان مخلوط کنید و روی سرتان بمالید. این کار موجب درخشندگی هر چه بیشتر موهای شما خواهد شد.
  • ترمیم موهای آسیب‌دیده: استفاده مداوم و منظم از روغن بادام تلخ بر روی سلامت موها تاثیر مثبتی خواهد داشت. یکی از خواص استفاده مکرر از روغن بادام این است که با تغذیه موی سر می تواند شکنندگی و ضعف موها را درمان کند و کم کم موهای شما را که ممکن است به هر دلیل آسیب دیده باشند را ترمیم کرده و آن ها را شاداب و درخشان کند. پس اگر از مشکل شکنندگی مو رنج می برید، روغن بادام یکی از راه های درمان است.
  • درمان مشکلات ساقه مو: استفاده از روغن بادام تلخ باعث از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و عارضه های سافه مو میشود. این بخاطر وجود آنتی اکسیدان‌ها در ترکیب روغن بادام تلخ است.
  • پیشگیری از بروز موخوره: اسید اولئیک و اسید لینولئیک موجود در روغن بادام تلخ، برای جلوگیری از دوشاخه شدن موها یا همان موخوره بسیار مفید هستند.
  • تقویت مژه: روغن بادام تلخ همچنین میتواند باعث تقویت مژه ها شود. هرشب قبل از خواب آن را به سر مژه‌ها بزنید سپس صبح آن را بشویید.
  • تقویت ابرو: افزایش رشد و تقویت ابرو نیز یکی دیگر از خواص این روغن است. در موقع استفاده برای ابرو آ« را به صورت دایره حرکت دهید.
  • تقویت ریش: روغن بادام تلخ غنی از بیوتین و منیزیم است که باعث افزایش رشد ریش‌ها میشود.

تقویت مو با روغن بادام تلخ

ریزش مو یکی از مشکلات اساسی این روز های بشر است که می توانید برای کنترل و جلوگیری از ریزش مو به صورت مداوم از روغن بادام تلخ استفاده کنید تا به موهای خود استحکام ببخشید و آن ها را به بهترین شکل تقویت کنید. لازم به ذکر است خوردن چند عدد بادام شیرین و یا اضافه کردن روغن بادام شیرین به سالاد به صورت روزانه هم از ریزش مو جلوگیری می کند.

طرز استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

اما چگونه روغن بادام را استفاده کنیم؟ کدام روش بیشترین تاثیر را بر موی سر دارد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد. یه قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ، سه قاشق غذاخوری روغن آرگان و سه قاشق غذاخوری روغن نعناع را در یک ظرف شیشه‌ای باهم مخلوط کنید. این ترکیب را به صورت هفتگی یا ماهانه روی سر خود ماساژ دهید. موها را شانه بزنید و مطمئن شوید که روغن به تمامی سر شما نفوذ کرده است. سپس موهای خود را با یک کلاه پلاستیکی یا حوله بپوشانید و حداقل 25 دقیقه صبر کنید. پس از این مرحله موهای خود را با شامپو بشورید.

خطرات بالقوه و عوارض جانبی روغن بادام تلخ روی موی سر

در حالت کلی روغن بادام تلخ برای پوست سر و مو خطری ندارد. افرادی که به آجیل آلرژی شدیدی دارند نباید از روغن بادام روی موهایشان یا هر مورد دیگری استفاده کند، زیرا واکنش آلرژیک آن میتواند جسیبار جدی و خطرناک باشد.

طرز استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

تشخیص روغن بادام تلخ طبیعی و خالص

متاسفانه نمونه تقلبی یا ناخالص روغن بادام تلخ به صورت فراوان در بازار یافت می شود و سوالی که پیش می آید این است که روغن بادام طبیعی و خالص چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توانیم روغن اصل را از روغن تقلبی یا ناخالص تشخیص دهیم؟ در پاسخ باید بگویم روغن بادام طبیعی رنگ زرد روشن و حالتی شفاف دارد که اگر با گذشت زمان کهنه شود به حالت کدر در می آید. یکی از نکات مهم بوی روغن بادام تلخ است. بوی روغن بادام تلخ خالص بسیار قوی و تلخ است در صورتی که روغن بادام شیرین بوی مطبوع و متفاوتی دارد.

طرز تهیه روغن بادام تلخ در خانه

یکی از خواص مهم روغن بادام تلخ، از بین لک های صورت است که به راحتی میتوان با تعدادی کمی بادام ترکیبی موثر و مفید در خانه تهیه کرد. توجه کنید که این ترکیب تنها برای رفع لک صورت به کار میرود.

  • اول از همه تعدادی بادام خشک و تازه تهیه کنید.
  • روغن زیتون به مقدار 2 یا 3 قاشق را در مخلوط کن بریزید. بادام ها را اضافه کنید و سپس با سرعت پایین با یکدیگر میکس نمایید.
  • زمانی که مواد قوام آمد، سرعت مخلوط کن را زیاد کنید. همزمان یک قاشق روغن زیتون دیگر را به ترکیب اضافه کنید.
  • اضافه کردن روغن زیتون را تا جایی ادامه دهید که یک خمیر بادام صاف به دست آید.
  • سپس مخلوط را درون ظرف شیشه ای ریخته و به مدت دو هفته نگهداری کنید. در طی این مدت روغن و ذرات جامد از یکدیگر جدا می شوند. سپس روغن را صاف کنید و برای درمان لک صورت استفاده نمایید.

خرید روغن بادام تلخ

برای خرید روغن بادام به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. بهترین روش خرید آن است که خودتان در هنگام روغن گیری در فروشگاه حضور داشته باشید. عملیات روغن گیری با روش پرس سرد انجام میشود. از آنجایی که بادام تلخ کوچک است و هر عدد از آن میزان کمی روغن دارد، قیمت آن گران است. عده زیادی از فروشندگان آن را با دانه هلو و زردآلو مخلوط می کنند که بسیار خطرناک است.

روش نگهداری روغن بادام تلخ

حتما برایتان سوال است که آیا روغن بادام شرایط نگداری خاصی دارد؟ در رابطه با این سوال باید بدانید که این روغن به راحتی با اکسیژن هوا اکسید می شود. به همین دلیل روغن بادام حتما باید در داخل طرف در بسته باشد و در محیطی تاریک و سرد نگهداری شود.

نتیجه گیری استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

به عنوان یک نکته این موضوع را در نظر داشته باشید که چرب شدن مو باعث ریزش آن می شود. همانطور که می دانید چربی بیش از حد موها یکی از دلایل ریزش مو است. درست است که روغن بادام تلخ دارای مواد معدنی زیادی است و باعث تغذیه رسانی مو می شود اما استفاده بیش از حد از روغن و عدم شست و شوی به موقع موهای سر می تواند تاثیر عکس داشته و موجب چرب شدن موی سر و ریزش بیشتر موها شود. لذا سعی کنید در صورت استفاده روزانه از روغن ها هرشب موهای خود را حتما بشویید و آن ها را چربی زدایی کنید. در پایان باید بگویم که روغن مالی همیشه یکی از روش های سنتی و قدیمی برای تقویت موی سر بوده و می تواند به عنوان یک روش طبیعی برای پوست سر و موهای ضعیف شما موثر باشد. بنابراین بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی از روش های برگرفته از دل طبیعت استفاده کنید.

کاشت مو مشهد

تیم کاشت مو فولیمو با بیش از 8 سال تجربه و 1000 کاشت موی موفق به طور تخصصی در شهر مشهد اقدام به انجام کاشت مو به روش مدرن FIT می کند. اگر قصد دارید تا به صورت تضمینی زیبایی موهایتان را به سرتان بازگردانید همین حالا می توانید با شماره تلفن 09155550612 تماس گرفته و با مشاوران تیم کاشت موی ما مکالمه کنید. خوشبختانه مشاوره تلفنی تیم ما کاملا رایگان است و متخصصین ما تلاش خواهند کرد در طول ان به تصمیمی درست درباره درمان طاسی سر شما برسند.


related products
محصولات مرتبط

خواص روغن بادام تلخ بر روی مو سر

روغن بادام
با فولیمو همراه باشید تا فواید و خواص روغن بادام تلخ بر روی موی سر را بررسی کنیم و نحوه استفاده از ان را به شما اموزش دهیم.

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

استفاده از روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین برای پوست و مو از گذشته تا به امروز توسط پزشکان و کتاب های طب سنتی توصیه شده و توسط افراد مختلف امتحان شده و دارای نتیجه خوبی بوده است. با وجود مواد سمی و خطرناکی که در بادام تلخ وجود دارد، نمیتوان از مضرات روغن بادام تلخ بخاطر جایگاه بالایی که در علم پزشکی و داروسازی کسب کرده است، گذشت. حال با وب سایت فولیمو تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به سوالات زیر به طور کامل و جامع پاسخ دهیم و موارد زیر را بررسی کنیم.

روغن بادام تلخ چیست؟ خواص روغن بادام تلخ کدام است؟ چگونه می توانیم موهایمان را با روغن بادام تقویت کنیم و از ریزش مو جلوگیری کنیم؟ طرز استفاده از روغن بادام تلخ برای مو چگونه است؟ فواید روغن بادام چیست و چگونه باید روغن بادام تلخ اصلی از روغن تقلبی را در بازار تشخیص داد؟

آنچه در این مقاله بررسی می شود:

  •     بادام تلخ چیست و با بادام شیرین چه تفاوت هایی دارد؟
  •     روغن بادام تلخ چیست؟
  •     مضرات روغن بادام تلخ
  •     فواید و خواص روغن بادام چیست؟
  •     خواص روغن بادام تلخ برای مو
  •     تقویت مو با روغن بادام
  •     تشخیص روغن بادام تلخ طبیعی و خالص
  •     نتیجه گیری استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

بادام تلخ چیست و با بادام شیرین چه تفاوت هایی دارد؟

بادام مغزدانه ای پر خاصیت است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا در سراسر دنیا کشت می شود. بادام تلخ از درخت Prunus amygdalus var.amara به وجود می آید و همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم دارای مواد سمی است. دانه بادام تلخ خوراکی نیست پس نمیتوان مزه تلخ آن را فاکتوری برای تشخیص آن از بادام شیرین دانست ولی این دو نوع بادام را از نظر ظاهری میتوان از هم تفکیک کرد. بادام تلخ از نظر ظاهری کوتاه تر و پهن تر از بادام شیرین است.

روغن بادام تلخ چیست؟

روغن بادام تلخ یکی از معروف ترین روغن هایی است که معمولا برای پر پشت شدن و تقویت موی سر از گذشته دور تا به الان استفاده می شود. در این مقاله جامع قصد بررسی خواص روغن بادام تلخ را داریم. تقریبا نیمی از وزن بادام خشک را روغن آن تشکیل می‌دهد. بادام نارس را با حرارت پایین تحت فشار زیادی قرار می‌دهند تا روغن آن را استخراج کرده و برای مصرف آماده کنند. بادام سرشار از فیبر, چربی های مفید و مواد معدنی و گیاهی است که تاثیرات مثبتی بر روی پوست و موی انسان می گذارند و به دلیل داشتن همین مواد معدنی می تواند یکی از موارد مناسب برای تغذیه سلول های مویی و تقویت موی سر باشد. از نشانه های روغن بادام طبیعی این است که رنگ زرد روشن و حالتی شفاف دارد که اگر با گذشت زمان کهنه شود به حالت کدر در می اید.

روغن بادام تلخ چیست؟

مواد مغذی عناصر روغن بادام تلخ برای مو

مو برای سلامت و رشد به چند بخش نیاز دارد:

  • بوتین: اهمیت این ماده در سلامت موها بسیار ضروری است تا جایی که به عنوان ماده جلوگیری از ریزش مو شناخته میشود. این ماده اسید آمینه های مورد نیاز مو را تولید میکند. اگر تولید بیوتین کاهش در سر کاهش پیدا کند، کمترین ضرر آثر ریزش مو است.
  • پروتئین: ساختار اصلی مو ماده ای به نام کراتین است. اگر دریافت پروتئین در بدن کم شود، میزان کراتین تولیدی نیز کاهش پیدا خواهد کرد و به مرور موها ضعیف میشوند.
  • امگا 3: این ماده میتواند از خشکی پوست سر جلوگیری کند و در درخشندگی موهایتان موثر است.
  • ویتامین های گروه B: شکستگی و ریزش موها عموما بخاطر کمبود ویتامین های این گروه است.
  • ویتامین C: این ویتامین در دوحالت به سلامت موها کمک میکند. اول اینکه به جذب آهن توسط سلول ها کمک کرده و همچنین برای تشکیل کلاژن ضروری است.
  • روی: این عنصر سبب بهبود عملکرد پروتئین های مو میشود و باعث تقویت فولیکول ها میشود. بنابراین فواید آن پیشگیری از ریزش مو، خشکی و شوره سر است.

طبع روغن بادام تلخ

طبق گفته های طب سنتی و ترکیبات؛ روغن بادام طبع گرم و خشک دارد.

ترکیب روغن بادام تلخ

مواد تشکیل دهنده روغن بادام تلخ شامل قند، صنغ، آلبومینوئیدی، املاح معدنی، موسیلاژ و آمولیسین است. همچنین میزان قابل توجهی (بیش از 50 درصد) از ترکیبات روغن بادام تلخ از بنزالدهید و گلوکوزید تشکیل شده است که در مجموع، آمیگدالین (amygdalin) نام دارد. این ترکیب در طی یک فرایند شیمیایی به هیدروسیانیک (hydrocyanic acid) که ماده ای سمی است، تبدیل میشود. مابقی این روغن تشکیل شده از اسیدهای چرب غیراشباع و ترکیبات مشابه روغن بادام شیرین است.

مضرات روغن بادام تلخ

در این قسمت لازم است به این سوال پاسخ دهیم که آیا روغن بادام تلخ خوراکی است یا خیر؟ قطعا با وجود تعاریفی که از روغن بادام تلخ کردیم پاسخ به این سوال خیر است. به این نکته توجه کنید که روغن بادام تلخ به هیچ عنوان خوراکی نیست و فقط باید به صورت موضعی و خارجی استفاده شود چرا که ممکن است استفاده خوراکی ان برای شخص مسمومیت به بار بیاورد. استفاده از روغن بادام تلخ به صورت خوراکی فقط در موارد خاص و توسط پزشک توصیه و تجویز می گردد. توصیه می شود استفاده کردن از این روغن را در زمان بارداری و شیردهی قطع کنید و اصلا استفاده کردن از این روغن برای نوزادان و مناسب نیست و پیشنهاد نمی گردد.در ادامه طریقه استفاده از روغن بادام تلخ برای مصارف موضعی را بررسی خواهیم کرد.

خواص روغن بادام تلخ برای مو

 

فواید و خواص روغن بادام تلخ چیست؟

50 درصد روغن بادام تلخ از سه ماده اساسی به نام بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک تشکیل شده است و50 درصد باقی‌ مانده این روغن هم دارای ترکیبات مشابه با روغن بادام شیرین است. به دلیل وجود ترکیباتی که در این دانه مفید وجود دارد نه تنها برای درمان و جوانسازی پوست و مو بلکه روغن بادام تلخ دارای خاصیت هایی چون ضد میکروبی، رفع تب، از بین بردن انگل روده، درمان عفونت گوش، آرام بخشی و تسکین درد، درمان کامل درد و اسپاسم عضلات، افزایش جم ادرار و پاکسازی بدن و خاصیت ضد سرطانی است.

خواص روغن بادام تلخ برای مو

تاثیر روغن بادام بر موی سر

روغن بادام به عنوان یکی از موثرترین روغن هایی است که به سلامت و تغذیه موها کمک بزرگی می کند. از جمله خواصی که روغن بادام برای موها دارد میتوان به درمان شکنندگی و آسیب موها، از بین بردن موخوره، جلوگیری از ریزش مو به تقویت فولیکول ها، رشد مو و محافظت از مو در برابر اشعه UV اشاره کرد. به مدت یکماه، هر روز موهای خود را با روغن بادام تلخ یا شیرین ماساژ دهید تا از ریزش مو جلوگیری شود. یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ یا شیرین را  گرم کنید و هرشب قبل از خواب روی پوست سر ماساژ دهید و روز بعد با شامپو بشورید.

  • رفع شوره سر: خوشبختانه روغن بادام تلخ دارای خواصی است که می تواند از شوره سر جلوگیری کند. روغن بادام حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باکتری ها و قارچ های پوست سر انسان را از بین می برند و از شوره سر جلوگیری می کنند. پس اگر از مشکل شوره سر رنج می برید می توانید با استفاده از روغن بادام تلخ از ایجاد شوره در میان موهای سرتان جلوگیری کنید و موهایی شاداب و تمیز داشته باشید.
  • درخشان کننده موی سر: به دلیل وجود اسید های چرب ضروری در روغن بادام تلخ این روغن به براق شدن و زیبایی موی سر کمک شایانی می کند که قطعا با یکبار استفاده از آن می توانید متوجه تاثیر شگفت آور آن بر روی زیبایی و درخشندگی موهای خود شوید. سعی کنید چند قاشق روغن بادام تلخ را با همان میزان روغن آرگان مخلوط کنید و روی سرتان بمالید. این کار موجب درخشندگی هر چه بیشتر موهای شما خواهد شد.
  • ترمیم موهای آسیب‌دیده: استفاده مداوم و منظم از روغن بادام تلخ بر روی سلامت موها تاثیر مثبتی خواهد داشت. یکی از خواص استفاده مکرر از روغن بادام این است که با تغذیه موی سر می تواند شکنندگی و ضعف موها را درمان کند و کم کم موهای شما را که ممکن است به هر دلیل آسیب دیده باشند را ترمیم کرده و آن ها را شاداب و درخشان کند. پس اگر از مشکل شکنندگی مو رنج می برید، روغن بادام یکی از راه های درمان است.
  • درمان مشکلات ساقه مو: استفاده از روغن بادام تلخ باعث از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و عارضه های سافه مو میشود. این بخاطر وجود آنتی اکسیدان‌ها در ترکیب روغن بادام تلخ است.
  • پیشگیری از بروز موخوره: اسید اولئیک و اسید لینولئیک موجود در روغن بادام تلخ، برای جلوگیری از دوشاخه شدن موها یا همان موخوره بسیار مفید هستند.
  • تقویت مژه: روغن بادام تلخ همچنین میتواند باعث تقویت مژه ها شود. هرشب قبل از خواب آن را به سر مژه‌ها بزنید سپس صبح آن را بشویید.
  • تقویت ابرو: افزایش رشد و تقویت ابرو نیز یکی دیگر از خواص این روغن است. در موقع استفاده برای ابرو آ« را به صورت دایره حرکت دهید.
  • تقویت ریش: روغن بادام تلخ غنی از بیوتین و منیزیم است که باعث افزایش رشد ریش‌ها میشود.

تقویت مو با روغن بادام تلخ

ریزش مو یکی از مشکلات اساسی این روز های بشر است که می توانید برای کنترل و جلوگیری از ریزش مو به صورت مداوم از روغن بادام تلخ استفاده کنید تا به موهای خود استحکام ببخشید و آن ها را به بهترین شکل تقویت کنید. لازم به ذکر است خوردن چند عدد بادام شیرین و یا اضافه کردن روغن بادام شیرین به سالاد به صورت روزانه هم از ریزش مو جلوگیری می کند.

طرز استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

اما چگونه روغن بادام را استفاده کنیم؟ کدام روش بیشترین تاثیر را بر موی سر دارد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد. یه قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ، سه قاشق غذاخوری روغن آرگان و سه قاشق غذاخوری روغن نعناع را در یک ظرف شیشه‌ای باهم مخلوط کنید. این ترکیب را به صورت هفتگی یا ماهانه روی سر خود ماساژ دهید. موها را شانه بزنید و مطمئن شوید که روغن به تمامی سر شما نفوذ کرده است. سپس موهای خود را با یک کلاه پلاستیکی یا حوله بپوشانید و حداقل 25 دقیقه صبر کنید. پس از این مرحله موهای خود را با شامپو بشورید.

خطرات بالقوه و عوارض جانبی روغن بادام تلخ روی موی سر

در حالت کلی روغن بادام تلخ برای پوست سر و مو خطری ندارد. افرادی که به آجیل آلرژی شدیدی دارند نباید از روغن بادام روی موهایشان یا هر مورد دیگری استفاده کند، زیرا واکنش آلرژیک آن میتواند جسیبار جدی و خطرناک باشد.

طرز استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

تشخیص روغن بادام تلخ طبیعی و خالص

متاسفانه نمونه تقلبی یا ناخالص روغن بادام تلخ به صورت فراوان در بازار یافت می شود و سوالی که پیش می آید این است که روغن بادام طبیعی و خالص چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توانیم روغن اصل را از روغن تقلبی یا ناخالص تشخیص دهیم؟ در پاسخ باید بگویم روغن بادام طبیعی رنگ زرد روشن و حالتی شفاف دارد که اگر با گذشت زمان کهنه شود به حالت کدر در می آید. یکی از نکات مهم بوی روغن بادام تلخ است. بوی روغن بادام تلخ خالص بسیار قوی و تلخ است در صورتی که روغن بادام شیرین بوی مطبوع و متفاوتی دارد.

طرز تهیه روغن بادام تلخ در خانه

یکی از خواص مهم روغن بادام تلخ، از بین لک های صورت است که به راحتی میتوان با تعدادی کمی بادام ترکیبی موثر و مفید در خانه تهیه کرد. توجه کنید که این ترکیب تنها برای رفع لک صورت به کار میرود.

  • اول از همه تعدادی بادام خشک و تازه تهیه کنید.
  • روغن زیتون به مقدار 2 یا 3 قاشق را در مخلوط کن بریزید. بادام ها را اضافه کنید و سپس با سرعت پایین با یکدیگر میکس نمایید.
  • زمانی که مواد قوام آمد، سرعت مخلوط کن را زیاد کنید. همزمان یک قاشق روغن زیتون دیگر را به ترکیب اضافه کنید.
  • اضافه کردن روغن زیتون را تا جایی ادامه دهید که یک خمیر بادام صاف به دست آید.
  • سپس مخلوط را درون ظرف شیشه ای ریخته و به مدت دو هفته نگهداری کنید. در طی این مدت روغن و ذرات جامد از یکدیگر جدا می شوند. سپس روغن را صاف کنید و برای درمان لک صورت استفاده نمایید.

خرید روغن بادام تلخ

برای خرید روغن بادام به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. بهترین روش خرید آن است که خودتان در هنگام روغن گیری در فروشگاه حضور داشته باشید. عملیات روغن گیری با روش پرس سرد انجام میشود. از آنجایی که بادام تلخ کوچک است و هر عدد از آن میزان کمی روغن دارد، قیمت آن گران است. عده زیادی از فروشندگان آن را با دانه هلو و زردآلو مخلوط می کنند که بسیار خطرناک است.

روش نگهداری روغن بادام تلخ

حتما برایتان سوال است که آیا روغن بادام شرایط نگداری خاصی دارد؟ در رابطه با این سوال باید بدانید که این روغن به راحتی با اکسیژن هوا اکسید می شود. به همین دلیل روغن بادام حتما باید در داخل طرف در بسته باشد و در محیطی تاریک و سرد نگهداری شود.

نتیجه گیری استفاده از روغن بادام تلخ برای مو

به عنوان یک نکته این موضوع را در نظر داشته باشید که چرب شدن مو باعث ریزش آن می شود. همانطور که می دانید چربی بیش از حد موها یکی از دلایل ریزش مو است. درست است که روغن بادام تلخ دارای مواد معدنی زیادی است و باعث تغذیه رسانی مو می شود اما استفاده بیش از حد از روغن و عدم شست و شوی به موقع موهای سر می تواند تاثیر عکس داشته و موجب چرب شدن موی سر و ریزش بیشتر موها شود. لذا سعی کنید در صورت استفاده روزانه از روغن ها هرشب موهای خود را حتما بشویید و آن ها را چربی زدایی کنید. در پایان باید بگویم که روغن مالی همیشه یکی از روش های سنتی و قدیمی برای تقویت موی سر بوده و می تواند به عنوان یک روش طبیعی برای پوست سر و موهای ضعیف شما موثر باشد. بنابراین بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی از روش های برگرفته از دل طبیعت استفاده کنید.

کاشت مو مشهد

تیم کاشت مو فولیمو با بیش از 8 سال تجربه و 1000 کاشت موی موفق به طور تخصصی در شهر مشهد اقدام به انجام کاشت مو به روش مدرن FIT می کند. اگر قصد دارید تا به صورت تضمینی زیبایی موهایتان را به سرتان بازگردانید همین حالا می توانید با شماره تلفن 09155550612 تماس گرفته و با مشاوران تیم کاشت موی ما مکالمه کنید. خوشبختانه مشاوره تلفنی تیم ما کاملا رایگان است و متخصصین ما تلاش خواهند کرد در طول ان به تصمیمی درست درباره درمان طاسی سر شما برسند.


فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

2 پاسخ

    1. با سلام
      روغن بادام تلخ با دارا بودن ویتامین های بیوتین ، امگا 3، پروتئین ، ویتامین C.B12 و روی .. باعث درخشندگی مو و ترمیم موهای آسیب دیده رفع شوره سر درمان مشکلات ساقه مو و… می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *