بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09991542121

تصویر محل خونریزی در کاشت مو

علل و نحوه جلوگیری از خونریزی بعد از کاشت مو

مقاله پیش رو، صرفا در راستای افزایش اطلاعات پزشکی شما به رشته تحریر درآمده است و تیم فولیمو هرگونه عمل و اقدامی را قبل از مشاوره با متخصص منع می کند و از این جهت از خود رفع مسئولیت می نماید.

خونریزی بعد از کاشت مو به عنوان یکی از عوارض زود هنگام عمل کاشت مو شمرده می شود و در مواردی نادر هم می تواند علامت عفونت در محل کاشت باشد. از آنجا که این عامل می تواند موجب کند شدن تثبیت فولیکول های کاشته شده شود، بهتر است تا حد امکان از وقوع آن پیشگیری شود و در صورت بروز خونریزی حتما کنترل شود. با توجه به اهمیت این موضوع که ممکن است در مواردی بعد از عمل کاشت مو اتفاق بیفتد، در این مقاله به بررسی علل و عوامل و راه های پیشگیری از آن خواهیم پرداخت.

چه عواملی موجب خونریزی بعد از کاشت مو می شوند؟

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد و با توجه به روش مورد استفاده ممکن است میزان خونریزی متفاوت باشد. به عنوان مثال در روش کاشت FIT یا FUE از آنجا که زخم ها بسیار کوچک هستند، سریعتر بهبود می یابند و احتمال خونریزی را بسیار کم می کند. گروه تخصصی کاشت مو فولیمو، بهترین کلینیک کاشت مو در مشهد از این روش برای کاشت مو استفاده می کند که نسبت به سایر روش ها امن تر است.

به علاوه همانطور که روند بهبود زخم در افراد مختلف متفاوت است، میزان خونریزی بعد از کاشت مو هم ممکن است متفاوت باشد. این تفاوت تا حدی است که برخی افراد بعد از کاشت مو اصلا خونریزی را تجربه نمی کنند. عامل تاثیرگذار دیگر در این مورد، مراجعه به مراکز نامعتبر برای کاشت مو است این عامل علاوه بر خونریزی می تواند موجب بروز صدمات جبران ناپذیری برای سلامتی شما شود.

به عنوان آخرین علت خونریزی بعد از کاشت مو می توان به عدم رعایت مراقبت های قبل کاشت مو و مراقبت های بعد از کاشت مو اشاره کرد. در ادامه برخی از این مراقبت ها که رعایت آن ها موجب کاهش خونریزی می شوند، گفته خواهد شد.

چگونه می توان از خونریزی بعد از کاشت مو پیشگیری کرد؟

در زمان انجام عمل کاشت و بلافاصله پس از آن بروز خونریزی بسیار کم در ناحیه گیرنده مو طبیعی است. در صورتی که پس از بازگشت به منزل متوجه خونریزی در پوست سر خود شدید، می توانید با فشار ملایم مقداری گاز استریل بر روی آن به مدت ده تا پانزده دقیقه آن را کنترل کنید.

در آزمایش های قبل از کاشت مو که پزشک برایتان تجویز می کند بسیاری از عواملی که ممکن است موجب خونریزی شوند ارزیابی می شوند. برخی از این عوامل بیماری های انعقاد خون و اختلال خونریزی هستند. همچنین با رعایت برخی مراقبت های قبل از عمل کاشت مو می توان تا حد زیادی احتمال خونریزی بعد از کاشت مو را کاهش داد. این مراقبت ها شامل موارد زیر هستند:

  • مصرف مواد غذایی که موجب رقیق شدن خون می شوند را قبل از عمل متوقف کنید.
  • مصرف آسپرین، ویتامین ‌های E و B و داروهایی که ممکن است موجب رقیق شدن خون شوند را یک هفته قبل از عمل متوقف کنید.
  • سیگار کشیدن موجب می شود زخم های شما دیرتر خوب شوند پس دو هفته قبل از عمل آن را کنار بگذارید.
  • از یک روز قبل عمل، مصرف نوشیدنی های دارای کافئین، قهوه یا خوردن شکلات را متوقف کنید.
  • از مصرف الکل در یک هفته قبل از عمل خودداری کنید.
  • مصرف ماینوکسیدیل موضعی که به عنوان محرک مو استفاده می شود را دو هفته قبل از عمل متوقف کنید.

جمع بندی

خونریزی بعد از کاشت مو یکی از عوارض کاشت مو است که در برخی موارد ممکن است اتفاق بیفتد. این اتفاق در زمان عمل و در محل گیرنده مو طبیعی است و پزشک می تواند با دارو از آن پیشگیری کند. اما در مواردی نادر ممکن است فرد پس از بازگشت به منزل با خونریزی از محل زخم های کاشت مو مواجه شود. در این صورت بهتر است مقداری گاز استریل را بر روی سر قرار داده و مقداری فشار دهید تا خونریزی متوقف شود.

related products
محصولات مرتبط

علل و نحوه جلوگیری از خونریزی بعد از کاشت مو

تصویر محل خونریزی در کاشت مو

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *