بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09155550612

درمان موخوره – راه های درمان و پیشگیری از موخوره

موخوره، درمان موخوره
پس از بررسی دلایل موخوره در اقایان و خانم ها حال در این مقاله قصد داریم به صورت جداگانه راه های درمان موخوره را با یکدیگر بررسی کنیم.

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

پس از بررسی علت و درمان موخوره در اقایان و خانم ها حال در این مقاله قصد داریم به صورت جداگانه راه های درمان موخوره و روش های جلوگیری از موخوره را با یکدیگر بررسی کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که راه درمان موخوره چیست؟

موخوره چیست؟

همانطور که در مقاله بررسی دلایل موخوره ذکر کردیم. موخوره جز بیماری هایی است که اکثر خانم ها حداقل یکبار آن را تجربه کرده اند. موخوره در اصل عبارتست از شکاف خوردن موی سر از نوک آن که زبری ساقه ی مو را نیز به همراه دارد و باعث می شود موها خاصیت شکنندگی پیدا کنند. موخوره نه تنها به سرعت زیبایی موها را از بین می برد بلکه سبب ریزش موها و شوره سر و دیگر مشکلات مو نیز میشود. موخوره بعد از مدتی حتی سبب تغییر رنگ موها شده و آن بخشی که دچار مو خوره شده است کم رنگ تر از دیگر قسمت ها می شود.

آیا موخوره حشره است؟

خیر، موخوره حشره نیست. موخوره یک آسیب فیزیکی به مو است که باعث می شود مو از نوک آن شکسته شود. این می تواند به دلایل مختلفی از جمله استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی، رنگ کردن مو رخ دهد. موخوره قابل درمان نیست، اما می توان با کوتاه کردن موهای آسیب دیده از آن جلوگیری کرد.

برای درمان موخوره چه کنیم؟

در پاسخ به سوال برای درمان موخوره چه باید کرد باید گفت خوشبختانه راه درمان موخوره و بازگشت سلامتی و شادابی به موها وجود دارد پس بیایید با یکدیگر نگاهی بیندازیم بر اینکه پس از وقوع موخوره چه باید کرد و نحوه مقابل با آن چگونه است.

۱- درمان موخوره به وسیله کوتاه کردن مو

درمان موخوره و ریزش مو, مفید ترین، رایج ترین و بهترین درمان موخوره کوتاه کردن مو است. قبل از هر چیز موهای آسیب دیده را بررسی و مشخص کنید، می توانید برای اینکار از آیینه استفاده نموده و موها را با دقت نگاه کنید، مو خوره معمولاً در نوک موها و گاهی در نقاط ديگر مو به شکل های مختلف ولی اغلب شکننده ایجاد می شود. سعی کنید با استفاده از قیچی مو( نه قیچی های معمولی) قسمت اسیب دیده و دچار موخوره را کوتاه کنید. برای این کار بیش از نیم سانتیمتر بالاتر از محل مو خوره را قیچی کنید. اگر کوتاهی مو، به ناحیه اسیب دیده بیش از حد نزدیک باشد احتمال بروز دوباره مو خوره وجود دارد. لذا سعی کنید خساست را کنار گذاشته و به راحتی جهت درمان موخوره مو هایتان را هر چقدر که لازم است کوتاه کنید.

تصویر کوتاه کردن مو برای درمان موخوره
با کوتاه کردن موهای خود می توانید تا حدودی جلوی موخوره خود را بگیرید.

در این میان عده ای وجود دارند که موهای بسیار بلندی داشته و قصد ندارند که موهای خود را کوتاه کنند این افراد می توانند از ارایشگر خود درخواست کنند که با قیچی یا با دستگاه های مخصوص عمل موخوره گیری را انجام دهد که در اینصورت کوتاهی مو بسیار کمتر از روش قبلی خواهد بود.

۲- درمان موخوره با روغن مالی

تصویر روغن مالی مو برای درمان موخوره
روغن یکی از بهترین و تاثیرگذار ترین روش برای جلوگیری از موخوره است.

همانطور که می دانید انواع مختلف روغن مالی ها می تواند برای تقویت و افزایش کیفیت موی سر مفید باشد , احتمال ابتلا به موخوره را کاهش داده و موهای دچار موخوره را تقویت کند تا سریعتر بازیابی شوند. روغن های نارگیل، زیتون، کرچک و جوجوبا آرگان مراکشی و روغن هسته انگور از جمله روغن هایی هستند که می توانید از آنها در مقابل مشکل موخوره استفاده کنید. ماساژ دادن مو با روغن هایی که ذکر شد باعث می‌شود رطوبت و چربی های لازم در موهایتان حفظ شود و موهایتان شادابی خود را حفظ کند.

۳- درمان موخوره با حنا

یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی برای درمان مو خوره حنا می باشد که موهای شکننده و اسیب دیده را تغذیه نموده و برای تقویت مو هم بسیار مفید و تاثیر گذار است. مقداری حنا را در آب ولرم خیس کنید و بگذارید یک ساعت بماند سپس آنرا به ارامی بر روی موهایتان بمالید و اگر می خواهید که موها رنگ حنا را به خود نگیرند بعد از یک تا دو ساعت موهایتان را با آب گرم به خوبی بشویید.

رفع موخوره با حنا
حنا به دلیل خواص فوق العاده ای که دارد در درمان موخوره خیلی موثر است.

این نکته را درنظر داشته باشید که تا زمانی که علت و ریشه موخوره را شناسائی و بر طرف نکرده اید احتمال اینکه دوباره به موخوره دچار شوید باز هم وجود خواهد داشت. بهترین درمان برای مسئله موخوره پیش گیری از از وقوع ان است. همانطور که در مقاله قبلی ذکر شد هر چقدر موهای خود را کوتاه تر , مرتب تر و تمیز تر نگه دارید و از مواد شیمیایی کمتری برای مراقبت و شست و شوی موهایتان استفاده کنید شانس شما برای رویارویی با مشکل موخوره کمتر می شود. خانم ها باید سعی کنند از رنگ کردن متعدد موهای خود خودداری کنند و اندازه موهای خود را متعادل نگه دارند.

راه های جلوگیری از موخوره

حال سوال مهمی که پیش می اید این است که چگونه از موخوره جلوگیری کنیم تا درگیر راههای درمان موخوره نشویم. سعی کنید برای پیشگیری و جلوگیری از موخوره, موهای خود را همیشه کوتاه, مرتب و تمیز نگه دارید, از شانه دیگران برای شانه زدن موهایتان استفاده نکنید و از همه مهم تر سعی کنید از مواد شیمیایی کمتری برای مراقبت از موهایتان استفاده کنید تا شانس شما برای رویارویی با مشکل موخوره کمتر شود. در این صورت می توانید موهایی سالم تر با ریسک ریزش کمتری داشته باشید که طول عمر بالایی دارند و شادابی آنها قابل مشاهده است.

علت موخوره مو چیست؟

  • استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی
  • رنگ کردن مو
  • خشکی
 
درمان موخوره مو
آیا موخوره واگیر دارد خیر
علت موخوره چیست؟  بستن موها، شستن نادرست مو، شانه کردن موهای خیس 
آیا موخوره با حنا از بین می رود؟ محبوب ترین گیاهان دارویی برای درمان مو خوره حنا می باشد.
برای رفع موخوره چه کنیم؟ خشک کردن موها به صورت طبیعی، استفاده از برس مناسب، ماسک مو ماست، کوتاه کردن مو، استفاده از حنا
حشره موخوره چیست؟ موخوره حشره نیست بلکه یک آسیب فیزیکی به مو است
 

سوالات متداول درباره موخوره

آیا موخوره درمان دارد؟

بله خوشبختانه شما می تواند با روش موخوره گیری با قیچی، موخوره را از بین ببرید و از آن پس با با پیشگیری و رعایت بهداشت از بروز دوباره موخوره جلوگیری کنید.

ایا موخوره باعث کچلی میشود؟

مو خوره برای سلامتی مو بسیار خطرناک است. زمانی که موهای شما دچار مو خوره می شود باعث می شود تا از بلند شدن موها جلوگیری شود و باعث ریزش مو ها می شود.

ایا موخوره باعث خارش سر میشود؟

خیر موخوره ارتباطی با خارش پوست سر ندارد. در واقع اسیب اصلی موخوره بیشتر ساقه و نوک موهارو در بر می گیرد و ارتباطی با پوست سر ندارد.

ایا موخوره باعث شپش میشود؟

خیر بین موخوره و شپش زدن موها هیچ ارتباطی وجود ندارد پس نیازی نیست در اینباره نگران باشید.

ایا موخوره باعث ریزش مو میشود؟

موخوره به طور کلی باعث کچلی و طاسی نمی شود اما با ضعیف کردن و ایجاد شکنندگی در موهای شما قطعا می تواند موجب ریزش موهایتان شود اما این مقدار ریزش به حدی نیست که زمینه طاسی را در سر شما به وجود بیاورد.

آیا قرص درمان موخوره وجود دارد؟

قرص هیرویت برای موخوره و موثرترین مکمل برای رشد موهای شما است.
 
بهترین روش بستن مو برای جلوگیری از موخوره چیست؟
 
بهترین روش بستن مو برای جلوگیری از موخوره این است که از بستن موهای خود به شکل های محکم و تنگ خودداری کنید. این کار می تواند باعث شکستگی مو و ایجاد موخوره شود.

آیا موخوره مسری است؟

متاسفانه موخوره تقریبا مسری است و سرعت انتشار ان نیز زیاد است. اگر موهای خود را چند بار با شانه ی کسی که مبتلا به موخوره است شانه بزنید و یا موهایتان در تماس با موی اشخاص دارای موخوره باشد موهای شما نیز ممکن است پس از مدتی به مشکل مو خوره دچار شود.

شما می توانید به راحتی با رفتن به صفحه مقالات فولیمو در سایت ما می توانید دیگر مقالات علمی ما درباره مشکلات موی سر را مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. شماره تماس جهت دریافت نوبت و دریافت مشاوره رایگان از پزشکان متخصص تیم فولیمو: ۰۹۱۵۵۵۵۰۶۱۲

فولیمو را می توانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید :

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 4 =