بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09155550612

ریزش مو بعد از کاشت – آیا موی کاشته شده می ریزد؟

ریزش بعد از کاشت ، ماندگاری موهای کاشته شده
ریزش مو بعد از کاشت چگونه است؟ آیا موهای کاشت شده می ریزند؟ احتمال وقوع این اتفاق چقدر است؟ کاشت مو ارزان در مشهد با تیم فولیمو

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

ریزش مو بعد از کاشت چگونه است؟ آیا موی کاشته شده می ریزد؟ دلیل ریزش مو بعد از کاشت چیست؟ احتمال ریزش مو پس از کاشت مو چقدر است؟ با فولیمو همراه باشید تا در این مقاله به صورت مفصل به این سوالات درباره ریزش مو های کاشته شده پاسخ داده و راه حلی را برای این مشکل ارائه دهیم.

فولیمو را در آپارات دنبال کنید

ریزش مو پس از کاشت

یکی از سوالات مهمی که قبل و بعد از کاشت موی سر برای متقاضیان به وجود می اید این است که چقدر احتمال دارد که موهای کاشت شده بعد از کاشت بریزند؟ اینگونه افراد که قبلا ریزش شدید مو را تجربه کرده اند قطعا استرس زیادی درباره ریزش مو های خود پس از پیوند مو خواهند داشت و به دنبال راهی هستند که این ریزش را دوباره انهم پس از صرف هزینه زیاد برای کاشت تجربه نکنند.

آیا موی کاشته شده می ریزد؟

بسیاری از مراجیعن ما قبل از انجام عملیات کاشت مو از ما سوال می کنند که آیا موی کاشته شده می ریزد؟ پاسخ این سوال به طور کلی و بدون در نظر گرفتن شرایط خاص منفی است. موهای کاشته شده از قسمت بانک مو یعنی نوار پشت سر برداشته می شوند و همانطور که قبلا در مقاله بانک مو بیان کردیم این منطقه نواری شکل دربرابر ریزش مو مقاوم است و موهای کاشته شده از این نقطه بعد ها دچار ریزش نمی شوند. البته ریزش های موقت در دوره بعد از کاشت وجود خواهند داشت که هیچ جای نگرانی نیست چراکه ریشه موها در داخل پوست زیر در جای خود باقی هستند و پس از رسیدن زمان مناسب رشد دوباره خواهند داشت و تقریبا پس از یک سال به ضخامت و تراکم قابل قبول خواهد رسید.

مراحل رشد موهای کاشته شده ، ریزش مو

پس از عملیات کاشت استعمال دخانیات به خصوص سیگار و قلیان تا یک ماه ممنوع است
چرا که باعث می شود خونتان رقیق شده و از همه مهم تر اکسیژن خون شما کاهش بیابد.

دلیل ریزش مو بعد از کاشت

موضوع مهمی که باید انرا مدنظر داشته باشید این است که رسیدگی و تقویت مو ها تنها به عملیات کاشت محدود نمی شود و مراقبت های بعد از کاشت برای جلو گیری از ريزش مو پس از كاشت الزامی هستند. شما پس از اتمام عمل پیوند مو باید انها را به بهترین شکل رعایت کرده تا نتیجه دلخواه را در دوره ی بعد از کاشت دریافت کنید. در واقع گاه احتمال ریزش مو بعد از کاشت این است که شخص مراقبت های بعد از کاشت مو را به درستی رعایت نمی کند.

مواردی مانند شست و شوی صحیح محافظت از سر در برابر تابش مستقیم نور خورشید و الودگی های موجود در هوا , عدم استفاده استفاده از مشروبات الکلی و دخانیات و خود داری از رفتن به استخر ها و انجام انواع روغن مالی ها از جمله مواردی هستند که رعایت انها در دوره ی مراقبت بعد از کاشت الزامی است که می توانید با مراجعه به مقاله مراقبت های بعد از کاشت فولیمو به طور مفصل درباره انها اطلاعات کسب کنید.

نکته مهم : به این نکته توجه کنید در انتهای ماه اول مو های ناحیه کاشت دچار ریزش می شوند و این مورد معمولا موجب نگرانی خیلی از افراد می شود اما خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد چراکه ریشه مو ها داخل پوست باقی مانده است و این ریزش به معنای از دست دادن دائمی موهای ریخته شده نیست. نکته مفید دیگر این است که ده درصد از افراد به هیچ عنوان این سبک از ریزش مو را تجربه نمی کنند.

چه زمانی ریزش مو پس از کاشت غیر طبیعی است ؟

در روش ایمپلنت پس از گذشت چند روز فرد متوجه می شود که موها در حال ریزش هستند و این مسئله برای آنها نگران کننده است. در حالت کلی ریزش مو تا دو الی سه هفته پس از پیوند کاملا طبیعی است. این اتفاق برای باز کردن راه برای رشد موهای جدید است. اما در شرایطی ریزش مو میتواند خطرناک باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ریزش مو پس از انجام یک فعالیت سنگین
  • ریزش مو پس از فعالیت های جنسی
  • ریزش مو به همراه خون ریزی و درد شدید
  • ریزش با علائمی مانند تورم و قرمزی، التهاب، خروج چرک از زخم ها و سوزش زیاد پوست سر

مراقبت های بعد از کاشت برای جلوگیری از ریزش مو

پس از کاشت مو باید به تمامی دستورالعمل های پزشک جهت مراقبت از سلامت موها عمل کنید. بهترین نکات مراقبتی پس از کاشت مو در موارد زیر خلاصه می شود:

چند روز ابتدایی پس از ایمپلنت

پس از کاشت مو نیازی به بستری شدن ندارید اما برای بهبود سریع‌تر باشد چند روزی را به استراحت بپردازید. به هیچ عنوان در چند روز اول سر خود را نخارانید و اگر خشک شدند آنها را نکنید. از انجام فعالیت های بدنسازی، فعالیت جنسی و بلند شدن بپرهیزید. همچنین از سرما و گرما که ممکن است سبب تعریق شود و اختلال در روند رشد شود، خودداری کنید.

بنابراین الزامی است که در چند روز اول در خانه بمانید. در صورتی که مجبور به خروج از منزل شدید از یک کلاه گشاد استفاده کنید. تا زمان دستور پزشک بستنی، آسپرین و الکل مصرف نکنید. مورد آخر هم مربوط به تخلیه بینی است، بینی خود را خیلی محکم باد نکنید زیرا ممکن است باعث خونریزی در محل زخم شود.

برای خواب استایل مناسبی داشته باشید

برای جلوگیری از ایجاد یا افزایش تورم به صورت نیمه عمودی بخوابید. این مدل خوابیدن از فشار مضاعف در محل کاشت جلوگیری می کند.

مدیریت درد و تورم پس از کاشت مو

تورم پس از عمل کاشت کاملا طبیعی است که به کمک داروهای ضد التهاب و کمپرس یخ میتواند آن را تسکین داد. اگر میخواهید تورم به میزان حداکثر خود کاهش یابد هر دو ساعت یکبار به مدت 15 دقیقه کمپرس یخ را روی نواحی متورم قرار دهید. برای جلوگیری از درد ناشی از کاشت بهتر است در سه شب اول سر خود را 45 درجه بالاتر از بدن قرار دهید تا درد به حداقل خود برسد. به کمک بالش های پشت گردنی بخوابید یا از پهلو یا روی یک صندلی استفاده کنید. البته نگران نباشید پزشک برای تسکین درد شما از داروهای ضد درد و مسکن تجویز می کند.

عفونت

بروز عفونت ناشی از کاشت مو بسیار نادر است و تنها زمانی اتفاق می افتد که جسم سنگین بلند کنید، فعالیت های شدید داشته باشید، در محیط های پر گرد و غبار باشید و یا از کلاه ایمنی استفاده کنید. پس از عمل ایمپلنت برای جلوگیری از عفونت از استفاده از سونای خشک یا بخار، جکوزی و قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید و طولانی جدا خودداری کنید.

شستن مو

پس از گذشت سه الی چهار رو با استفاده از یک شامپوی ملایم و ریختن آب به آرامی بر روی سر میتوانید موی سر خود را بشویید. موهایتان را چنگ نزنید و به آرامی و با نوک انگشتان شامپو را بمالید. برای خشک کردن از یک حوله نرم و تمیز و کاملا خشک استفاده کنید. حداقل یک ماه پس از کاشت مو زیر دوش مستقیم نروید و برای خشک کردن مو از سشوار استفاده نکنید.

کوتاه کردن و حالت دادن به مو

پس از سه ماه میتوانید اقدام به کوتاهی موها کنید و قبل از شش ماه استفاده از تیغ ممنوع است. در هنگام شانه زدن مراقب باشید که ریشه مو را هدف قرار ندهید و تا مدت چند هفته از سشوار استفاده نکنید. پس از بهبود کامل و اتمام فاز استراحت فولیکول ها میتواند نسبت به فر کردن موها اقدام کنید.

بهترین گزینه برای کاشت مو کجاست؟

مجموعه کاشت مو فولیمو در شهر مشهد با بیش از 7 سال سابقه و حضور دو تکنسین مجرب به شما تضمین می دهد بالاترین تراکم کاشت را برای شما به ارمغان اورد. پس اگر از مشکل ریزش موی سر , طاسی و کم پشتی موهای صورت رنج می برید و قصد دارید که در یک مجموعه ی مجرب اقدام به درمان و کاشت مو کنید شما همین حالا می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۵۵۵۵۰۶۱۲ تماس گرفته , ابتدا مشاوره کاملا رایگان دریافت کرده و سپس در صورت نیاز و تمایل , نوبت کاشت خود را ثبت کنید.

در پایان باید بگویم ریزش مو های کاشته شده به صورت کاملا موقتی است و نیازی نیست که درباره ان نگران باشید. ريزش مو پس از كاشت ممکن است فقط عده محدودی از افراد متقاضی کاشت را در بر بگیرد و عده زیادی به هیچ وجه انرا تجربه نکنند. پس جای نگرانی وجود نخواهد داشت چرا که در صورت وقوع این اتفاق که معمولا در سه ماهه ی ابتدای کاشت رخ می دهد , ریشه مو ها در زیر پوست باقی می ماند و با گذشت زمان و طی کردن دوره های لازم , موهای کاشته شده شما به تراکم دلخواه خواهند رسید.

تیم کاشت مو فولیمو را در اینستاگرام دنبال کنید:

 

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + سیزده =