بهترین دوره آموزش کاشت مو با فولیمو در سراسر ایران - 09991542121

تصویر مربوط به کوتاه کردن مو بعد از کاشت است.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو (زمان و اندازه کوتاهی)

مقاله پیش رو، صرفا در راستای افزایش اطلاعات پزشکی شما به رشته تحریر درآمده است و تیم فولیمو هرگونه عمل و اقدامی را قبل از مشاوره با متخصص منع می کند و از این جهت از خود رفع مسئولیت می نماید.

کاشت مو امروزه رواج بسیار زیادی یافته است، اما آنچه تا حد زیادی در موفقیت این عمل تاثیرگذار است توجه به مواردی است که باید به خصوص در دو هفته اول بعد عمل رعایت شود. موارد گوناگونی برای مراقبت های بعد از کاشت مو عنوان می شود که یکی از آن ها در رابطه با کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو است. در این رابطه سوالات زیادی مطرح است که در این مقاله قصد داریم برخی از آن ها را بررسی کنیم.

چه زمانی برای کوتاه کردن مو بعد از کاشت مناسب است؟

پس از کاشت مو باید مدتی صبر کنید تا موهایتان به مرحله تثبیت برسند. تا رسیدن به این مرحله که معمولا سه ماه طول می کشد باید از کوتاه کردن و دست زدن به موهای کاشته شده پرهیز کنید. اما پس از آن و تنها با استفاده از قیچی می توانید به کوتاه کردن موهای خود اقدام کنید. البته این زمان ممکن است در کاشت مو با روش های مختلف متفاوت باشد. در روش FIT و SUT بعد از گذشت چهار تا شش هفته از کاشت، می توان موهای ناحیه بانک مو و بعد از دو ماه هم موهای ناحیه کاشت را کوتاه کرد.

در روش کاشت FUT ، فرد می تواند پس از دو تا چهار هفته موهای ناحیه برداشت و بعد از سه ماه موهای ناحیه کاشت را با قیچی کوتاه کند. از آنجا که جای خط بخیه در کاشت مو به این روش باقی می ماند، برای پوشاندن این محل که به شکل یک خط تقریبا 3 سانتی در پشت سر است بهتر است موها را زیاد کوتاه نکنید.

چه زمانی برای کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو می توان از تیغ و ماشین اصلاح استفاده کرد؟

از آنجا که موهای کاشته شده در ابتدا رشد یکسانی ندارند، این سوال برای برخی افراد پیش می آید که آیا می توانم بعد از کاشت موهای سرم را بتراشم؟ در واقع مانند کوتاه کردن مو بعد از کاشت با قیچی، این حالت اصلاح مو هم تا حد زیادی به روشی که برای کاشت مو استفاده شده است، بستگی دارد. در روش FIT باید تا شش ماه استفاده از وسایل برقی یا تیغ برای کوتاهی یا تراشیدن مو خودداری کرد. در روش قدیمی تر کاشت مو که به نام FUT شناخته می شود هم این زمان شش ماه است.

اما در روش های جدیدتر کاشت مانند SUT و سایر روش ها بعد از دو ماه می توان موها را با شماره یک یا دو ماشین اصلاح، کوتاه کرد. البته در این مورد حتما نظر پزشک خود را جویا شوید تا با توجه به بهبود زخم های سر، بهترین زمان را برای کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو به شما توصیه کند.

در اولین کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو تا چه اندازه می توان مو را کوتاه کرد؟

در این زمان بهتر است موها را تا اندازه ای کوتاه کنید که محل بانک مو و کاشت که ممکن است هنوز کاملا بهبود نیافته باشند، پوشانده شود.

كوتاه كردن مو بعد از كاشت
زمان اصلاح مو بعد از کاشت ۲ تا ۴ هفته پس از کاشت مو
چه زمان می شود از ماشین اصلاح استفاده کرد؟  در روش SUT بعد از دو ماه می توان موها را با شماره یک یا دو بزنید
تا چه اندازه می توان مو را کوتاه کرد؟ تا اندازه ای که محل بانک مو و کاشت مو پوشانده باشد.
چه زمانی میتوان موها را رنگ کرد؟ حداقل چهار هفته
مزوتراپی برای موهای کاشته شده حدود 4 تا 6 ماه بعد از عمل است

چه زمانی بعد از کاشت مو می توان موها را حالت داد؟

برای اینکه به فولیکول موهای کاشته شده آسیبی وارد نشود، تا دو ماه در زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو نباید برای حالت دادن یا تغییر جهت رویش مو اقدام کنید. همچنین رنگ کردن موها بعد از کاشت تا یک یا دو ماه ممنوع است.

زمان رنگ کردن موها بعد از کاشت مو

بهتر است حداقل چهار هفته صبر کنید تا بعد از کاشت مو، موهایتان را رنگ کنید. این زمان به بهبود فولیکول های مو و کاهش خطر عفونت کمک می کند. همچنین مهم است که یک رنگ موی ملایم و بدون آمونیاک انتخاب کنید. آمونیاک می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و خطر عفونت را افزایش دهد.

بهترین زمان مزوتراپی بعد از کاشت مو چه موقع است؟

بهترین زمان برای انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو، حدود 4 تا 6 ماه بعد از عمل است. در این زمان، فولیکول های مو به خوبی تثبیت شده اند و آماده دریافت مواد مغذی اضافی هستند. مزوتراپی می تواند به بهبود رشد مو، کاهش ریزش مو و تقویت فولیکول های مو کمک کند.

جمع بندی

بهتر است برای اصلاح مو بعد از کاشت مو زیاد عجله نکنید چون فولیکول های کاشته شده معمولا به سه ماه زمان نیاز دارند تا تثبیت شوند. به طور کلی شما مجاز هستید دو تا سه ماه بعد از کاشت مو برای کوتاه کردن موها با قیچی و شش ماه بعد برای استفاده از وسایل برقی اصلاح اقدام کنید. بهتر است قبل از انجام هر کدام از آن ها با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب هر گونه سوالی برایتان باقی مانده است، می توانید از طریق واتساپ و به صورت آنلاین با مجموعه فولیمو مطرح کنید.

related products
محصولات مرتبط

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو (زمان و اندازه کوتاهی)

تصویر مربوط به کوتاه کردن مو بعد از کاشت است.

در این مقاله نکات زیر را میخوانید

فولیمو
فولیمو

دوره آموزش کاشت مو با بهترین کلینیک کاشت مو مشهد

راه های ارتباطی

دوره های آموزشی فولیمو

آخرین مقالات

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *